اولتیماتوم به خودروسازان برای افزایش کیفیت عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه تعرفههای گمرکی واردات خودرو باید به تدریج کاهش یابد، گفت: باید جدول زمانی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی تعیین شده و به خودروسازان اولتیماتوم داده شود. به گزارش خانهملت حمید گرمابی با اشاره به انتشار کیفیت خودروهای تولید داخل و […]
اولتیماتوم به خودروسازان برای افزایش کیفیت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه تعرفههای گمرکی واردات خودرو باید به تدریج کاهش یابد، گفت: باید جدول زمانی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی تعیین شده و به خودروسازان اولتیماتوم داده شود.
به گزارش خانهملت حمید گرمابی با اشاره به انتشار کیفیت خودروهای تولید داخل و این موضوع که سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچبک، سمند، امویام S ۱۱۰ و ۵۵۰، پژو پارس و ۴۰۵ و لیفان X۶۰ در پایینترین سطح کیفی قرار دارند، گفت: حمایت چندین ده ساله از خودروهای داخلی صورت گرفته و تعرفههای گمرکی بالایی که برای واردات خودرو تعیین شده، در راستای حمایت از خودروسازی است، البته اندکی تعرفه خودروهای داخلی کاهش یافته که پس از افزایش قیمت دلار این تعرفهها برای واردات همچنان بالا است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید جدول زمانی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی تعیین شده و به خودروسازان اولتیماتوم داده شود، افزود: پیش از این یک جدول زمانی برای خودروسازان تعیین کردند، تا با افزایش کیفیت خودروها، تعرفه واردات کاهش یابد، لذا اگر به دنبال افزایش کیفیت خودروهای داخلی هستیم باید با ایجاد یک حرکت، اجازه رقابت جدیتر به بازار خودرو داده شود.
تعرفههای گمرکی واردات خودرو باید به تدریج کاهش یابد
گرمابی ادامه داد: خودروسازان داخلی باید بدانند که مردم حقی داشته و متوجه باشند، که مصرفکنندگان باید با یک هزینه معقول یک خودروی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنند.
وی با بیان اینکه تعرفههای گمرکی واردات خودرو باید به تدریج کاهش یابد، یادآورشد: اکنون که کشور در شرایط پساتحریم قرار دارد، امکان ارتباط و تبادل اطلاعات با خودروسازان بزرگ جهان وجود دارد و خودروسازان داخلی میتوانند به تدریج تکنولوژی را توسعه دهند و به تدریج با کاهش تعرفههای گمرکی بازار رقابتی ایجاد شود.
ایران در بین کشورهای دنیا بیشترین تعرفه گمرکی بر خودروهای وارداتی را وضع کرده است
گرمابی با اشاره به اینکه ایران در بین کشورهای دنیا بیشترین تعرفه گمرکی بر خودروهای وارداتی را وضع کرده است، افزود: کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان نشستهایی برگزار کرده و مشکلات خودروهای داخلی را به آنها گوشزد شده است، حمایت از صنایع داخلی باید هم راستا با حفظ حقوق مصرف کننده باشد، چرا که این حمایت از خودروسازان از جیب مصرفکنندگان است.
وی با اشاره به بازار دلالی خودرو در شب عید ادامه داد: گاهی اوقات بازار خودرو تحت کنترل دلالانی قرار میگیرد، که به هر ترتیب با روشهای مختلف در بازار تأثیر میگذارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدای به دنبال سوءاستفاده از افزایش تقاضای خودرو در بازار شب عید هستند، تصریح کرد: بازار دلالی خودرو در شب عید باید توسط دستگاههای نظارتی بیشتر کنترل شود و با خاطیان برخورد شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.