براساس اظهارات وزیر ارتباطات، وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد، وزارت اقتصاد بیش از ۸۰ درصد خدمات خود از حوزه مالیاتی و گمرک تا بورس و بیمه و وزارت راهوشهرسازی ۸۰ درصد خدمات خود را الکترونیکی و ۲۲ درصد را به صورت هوشمند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند […]
براساس اظهارات وزیر ارتباطات، وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد، وزارت اقتصاد بیش از ۸۰ درصد خدمات خود از حوزه مالیاتی و گمرک تا بورس و بیمه و وزارت راهوشهرسازی ۸۰ درصد خدمات خود را الکترونیکی و ۲۲ درصد را به صورت هوشمند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه میکنند. به گزارش ایسنا، دولت هوشمند استفاده از فناوری و نوآوری برای تسهیل و حمایت از تصمیمگیری و برنامهریزی پیشرفته در نهادهای حاکم است؛ مفهومی که ارتباط نزدیکی با حکمرانی هوشمند و دولت الکترونیک دارد. به دلیل اهمیت این موضوع، توسعه و پیشرفت دولت هوشمند از اولویتهای دولت سیزدهم قرار گرفت و در مدت سه ساله خود توانست پیشرفت قابلتوجهی را در این زمینه ایجاد کند. همچنین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هم یکی از پروژههای اولویتدار دولت الکترونیکی محسوب میشود و سازمان فناوری اطلاعات ایران بهعنوان راهبر فنی این سامانه، ابزارها، زیرساختهای فنی و تکنولوژی مورد نیاز در حوزه زمین را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به جای ارائه خدمت از پنجرههای متعدد، از طریق یک پنجره واحد به ارائه خدمات بپردازند. به دلیل تعامل خوب وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی در این سه سال تقریباً همه دستگاهها به این پنجره متصل شدند و ۷۵ درصد خدمات از این طریق ارائه میشود. نکته قابلتوجه این است بهواسطه این امکان بیش از ۵۰۰ خدمت بدون مراجعه حضور و در لحظه به مردم ارائه میشود. در این راستا، با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، عیسی زارعپور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیراً گزارشهایی از روند پیشرفت پروژههای مهم ارتباطی ارائه کرده است. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و روند پیشرفت و اتصال دستگاهها به آن یکی از مواردی است که وی درباره آن صحبت کرده است. زارعپور؛ چندی پیش با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی، اظهار کرد: انصافاً در دولت هوشمند یکی از بهترینها که خودش را به سرعت ارتقاء داد، آموزش و پرورش است. بسیاری از خدمات دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا مانند گرفتن کارنامه، سفارش کتاب، ثبتنام مدارس و… به صورت هوشمند قابل دسترس است. وی افزود: از جمله دستگاههای فعال در my.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه میکند. از خدمات سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی تا فنی و حرفهای و صندوق بازنشستگی کشوری. وی افزود: وزارت اقتصاد هم بیش از ۸۰ درصد خدمات خود از حوزه مالیاتی و گمرک تا بورس و بیمه را بر بستر my.gov.ir ارائه میکند که جای قدردانی دارد. اغلب بانکها و همچنین بانک مرکزی هم به پنجره ملی پیوستهاند. امیدوارم طبق قانون هر چه سریعتر بانکها «اینترنت بانک» خود را هم متصل کنند. زارعپور؛ درباره وزارت راه نیز، توضیح داد: وزارت راه هم ۸۰ درصد خدمات خود را الکترونیکی و ۲۲ درصد را به صورت هوشمند از طریق my.gov.ir ارائه میکند. از حملونقل و مسکن تا بنادر و هواشناسی. تنظیم رایگان قرارداد اجاره و خریدوفروش مسکن و پیگیری امور مسکن ملی از جمله خدمات کاربردی این روزهاست. وزیر ارتباطات در پایان، گفت: وزارتخانههای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و دستگاههای تابعه آنها بین ۴۰ تا ۶۰ درصد خدمات خود را از طریق my.gov.ir به صورت الکترونیکی و بخشی را هم به صورت هوشمند ارائه میکنند. ضمن تشکر، امیدوارم هر چه سریعتر نسبت تکمیل خدمات خود اقدام کنند. گفتنی است؛ براساس آخرین اظهارات مسئولان ۴۸ میلیون نفر از مردم تاکنون در این پنجره احراز هویت شدهاند و بیش از ۵۰۰ میلیون بار در طی این دو سال از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده شده است.
براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده در مجموع بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردهاند. به گزارش ایسنا، فناوری اطلاعات طی سالیان گذشته در دنیا و به تبع آن در کشور ما، نقشی بیبدیل و انکارناپذیری در پیشرفت همه برنامههای کشور داشته است. […]
طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبتنام کردهاند و از بیش از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه میشود، بهره میگیرند. به گزارش ایرنا، دولت الکترونیکی بهعنوان یکی از مهمترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد میتواند […]
براساس آخرین اظهارات مسؤولان حدود ۳۰۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه میشود و تاکنون ۱۵ میلیون نفر از مردم از این پنجره برای دریافت خدمات خود استفاده کردهاند. به گزارش ایرنا، شکلگیری دولت هوشمند از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم است و به خدمتی هوشمند گفته میشود که آن خدمت بدون مراجعه […]
سازمان فناوری اطلاعات ایران به تازگی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، خدمت هوشمند بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت است که مورد آخر کار دشواری است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاههای […]
دیدگاه بسته شده است.