اسکان کسبه پلاسکو در پاساژی نوساز در جمهوری

نایب رییس اتاق اصناف اعلام کرد اسکان کسبه پلاسکو در پاساژی نوساز در جمهوری نایب رییس اتاق اصناف از انتخاب پاساژی ۵ طبقه و نوساز در خیابان جمهوری برای اسکان کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: دو نقطه دیگر نیز در حوالی جمهوری انتخاب شده که به زودی و طی ماه جاری همه […]

نایب رییس اتاق اصناف اعلام کرد

اسکان کسبه پلاسکو در پاساژی نوساز در جمهوری

نایب رییس اتاق اصناف از انتخاب پاساژی ۵ طبقه و نوساز در خیابان جمهوری برای اسکان کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: دو نقطه دیگر نیز در حوالی جمهوری انتخاب شده که به زودی و طی ماه جاری همه کسبه خسارت‌دیده ساختمان پلاسکو تا آماده شدن سرقفلی خودشان در این مکان‌ها اسکان داده می‌شوند.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از حادثه تلخ پلاسکو و از بین رفتن سرقفلی کسبه این ساختمان جلسات متعددی بین اصناف، اتحادیه‌های بخش خصوصی و مسؤولان دولتی دستگاه‌های مختلف ذیربط برگزار شد که از همان ابتدا مقرر کرده بودیم تا هرچه سریعتر کسبه خسارت دیده از این حادثه تلخ در فضایی به صورت موقت اسکان داده شوند تا سرقفلی‌شان احیا شود.

وی افزود: چندین مکان در نظر گرفته شده و هم‌اکنون در حاشیه خیابان جمهوری پاساژی نوساز که پیش از این قرار بود به عنوان مرکز ارایه خدمات و کالا در زمینه صوت، تصویر و تلفن همراه در نظر گرفته شود، به آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو اختصاص دادیم که در ماه جاری مغازه‌های این پاساژ در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نایب رییس اتاق اصناف ادامه داد: این پاساژ ۵ طبقه می‌تواند حدود ۴۵۰ واحد را در خود جای دهد و برای بقیه حدود ۱۰۰ واحد باقی‌مانده پلاسکو نیز دو نقطه دیگر را در محدوده جمهوری در نظر گرفته‌ایم که به زودی همه آنها به مدت حدود دو سال در این محل‌ها مستقر خواهند شد تا تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در زمینه احیای سرقفلی آنها اجرایی شود.

درستی با بیان این‌که رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بازسازی ساختمان آوارشده پلاسکو تا دو سال آینده خبر داده است و همه دستگاه‌های اجرایی متولی باید برای کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه دست به دست هم دهند، گفت: در ساختمان پلاسکو حدود ۶۰۰ واحد صنفی وجود داشت که شامل ۴۰۲ واحد پیراهن‌دوز، ۱۵ واحد کش‌بافت، حدود ۸ واحد خیاط و چندین واحد فروش ماهی زینتی بودند که تقریباً همه دارایی و سرمایه‌های آنها در این حادثه از بین رفت و برای حمایت از آنها باید از هیچ مساعدتی دریغ نکنیم.

وی از در نظر گرفتن وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای کسبه آسیب‌دیده پلاسکو با بهره پایین و بخشودگی خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های متولی از جمله سپاه پاسداران، شهرداری، بیمه و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط دست‌به‌دست هم داده‌اند و دولت عزم خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان پلاسکو جذب کرده است اما مردم باید در نظر داشته باشند که بهترین حمایت از این آسیب‌دیدگان این است که در آینده به ویژه طی ماه‌های پیش‌رو سعی کنند تا از کالای ایرانی استفاده کنند که از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان داخلی باید بدانند که در تولید خود کیفیت بالا و سلیقه ایرانیان را در نظر داشته باشند.

پوشاک ورزشی در حادثه پلاسکو آسیبی ندیده است

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی نیز اعلام کرد که بازار لوازم و پوشاک ورزشی در حادثه پلاسکو آسیبی ندیده است.

محمدامین‌زاده‌گوهری گفت: لوازم و پوشاک ورزشی و یا واحدهایی که پوشاک ورزشی عرضه کنند در ساختمان پلاسکو وجود نداشت و صنف پوشاک ورزشی آسیب خاصی در این حادثه ندیده است.

وی ادامه داد: البته مغازه‌های لوازم و لباس ورزشی در بازار کویتی‌‌ها در کنار پلاسکو وجود دارد و به دلیل برخی تخریب‌هایی که در ان محل صورت گرفت برخی مغازه‌های پوشاک ورزشی آسیب جزیی دیده‌اند اما خسارت چندان جدی نبوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت تولیدات داخلی پوشاک ورزشی عنوان کرد: در سال جاری با کمک‌هایی که از طرف دولت انجام شد و همچنین افزایش تعرفه واردات پوشاک ورزشی، وضعیت پوشاک داخلی بهبود پیدا کرده و تا حدودی رونق گرفته است.

امین زاده گوهری تصریح کرد: بسیاری از تولیدات داخلی ما که در سال‌ها قبل نمونه بودند و جنس‌های خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کردند و تیم‌های ملی ما ازپوشاک آنها استفاده می‌کردند به تعطیلی کشیده شدند اما خوشبختانه پس از مدتی دوباره در حال رونق گرفتن هستند.

وی همچنین درباره وضعیت واردات پوشاک و لوازم ورزشی گفت: در دولت گذشته حجم واردات پوشاک بسیار افزایش یافته بود و مشخص نبود که چگونه این اجناس وارد می‌شد. این در حالی بود که برخی تولیدات ورزشی ما به کشورهای روسیه، ارمنستان و آذربایجان صادر می‌شد اما بعد در سال‌های گذشته به واردکننده پوشاک ورزشی تبدیل شدیم به‌طوری که ۷۵ درصد از این بازار را در داخل جنس‌های بنجل چینی تشکیل می‌داد.

 

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت تولیدات داخلی لوازم و پوشاک داخلی بهتر شده و جلوی واردات بی‌رویه گرفته شده است.