نشست‌های تخصصی بخش فاضلاب با حفاظت محیط‌زیست مازندران راه‌گشا بوده است

نشست‌های تخصصی بخش فاضلاب با حفاظت محیط‌زیست مازندران راه‌گشا بوده است مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش فاضلاب با این اداره کل، گفت: نشست‌های برگزار شده راه‌گشای خوبی در زمینه اجرای طرح‌های جامع فاضلاب و حفظ محیط‌زیست بوده است. به […]

نشستهای تخصصی بخش فاضلاب با حفاظت محیط‌زیست مازندران راه‌گشا بوده است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش فاضلاب با این اداره کل، گفت: نشست‌های برگزار شده راه‌گشای خوبی در زمینه اجرای طرح‌های جامع فاضلاب و حفظ محیط‌زیست بوده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح‌ا…ذاکری در این نشست با بیان این‌که مازندران در بخش فاضلاب نسبت به میانگین کشوری و سایر استان‌های شمالی عقب می‌باشد، افزود: به منظور اجرای طرح‌های فاضلاب، به اعتبارات دولتی بسنده نکرده و از طریق بانک توسعه اسلامی و فاینانسهای داخلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کردیم.

وی، با اشاره به این‌که در ۱۱ شهر استان طرح فاضلاب در حال اجراست، تصریح کرد: در ۶ شهر مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسید و نیز مطالعات اجرای این طرح در ۲۰ شهر مازندران پایان یافت.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نرم کشوری در بخش اجرای طرح‌های فاضلاب ۵۲ درصد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران نیز در این دیدار، با تأکید بر اجرایی شدن طرح‌های فاضلاب در این استان به ویژه شهرهای ساحلی، گفت: دستاورد اجرای این طرح، حفظ محیط‌زیست و از بین رفتن بسیاری از آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد بود.

ابراهیمی کارنامی، ادامه داد: با توجه به کمبود آب در کشور، از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب می‌توان در توسعه فضای سبز و امور کشاورزی استفاده کرد که این امر در جذب سرمایه‌گذار نیز مؤثر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل و مساعدت مسؤولان و نمایندگان برای توسعه و پیشرفت این طرح‌ها باید تلاش کنیم.