گروه خودرو- وزیر صمت، گفت: آمادگی داریم مدیریت در خودروسازان را واگذار کنیم اما این واگذاری باید در راستای افزایش تولید باشد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت بخشخصوصی مطابق با اصل۴۴ قانون اساسی یک ضرورت است اما تحقق این ضرورت، مستلزم رعایت مواردی از جمله اهلیتشناسی است. وزیر صنعت،معدنوتجارت، افزود: […]
گروه خودرو- وزیر صمت، گفت: آمادگی داریم مدیریت در خودروسازان را واگذار کنیم اما این واگذاری باید در راستای افزایش تولید باشد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت بخشخصوصی مطابق با اصل۴۴ قانون اساسی یک ضرورت است اما تحقق این ضرورت، مستلزم رعایت مواردی از جمله اهلیتشناسی است. وزیر صنعت،معدنوتجارت، افزود: در صنعت خودرو، بعد از اینکه به یک ثبات مناسب برسیم امکان اینکه واگذاریها را انجام دهیم، وجود دارد. اکنون آماده هستیم مدیریت در خودروسازان را واگذار کنیم به شرط اینکه واگذاری به نحو صحیح انجام شود. البته خصوصی شدن به تنهایی نمیتواند خوب باشد، مدیریت خصوصی اگر از ظرفیتهای مناسب برخوردار نباشد، ممکن است به اندازه مدیریت صحیح دولتی هم نباشد. علیآبادی؛ ادامه داد: بخشخصوصی از ابزارهایی استفاده میکند که اگر آن ابزارها، در راستای تولید باشد، مؤثر است و اگر نباشد، ممکن است بازدارنده هم باشد زیرا بخشخصوصی از ابزار منفعت استفاده میکند. وی همچنین درخصوص تولید یکمیلیون و ۷۰۰ هزار خودرو، گفت: امسال تلاش داریم با توجه به شعار سال، حدنصاب جدید تولید خودرو را ثبت کنیم از اینرو امیدوارم تا پایان سال به تولید یکمیلیون و ۷۰۰ هزار خودرو برسیم. وزیر صنعت،معدنوتجارت، در مصاحبه با صداوسیما، افزود: اکنون به سمت افزایش تولید حرکت میکنیم و برنامههایی را که از شرکتها دریافت کردهایم ناظر بر همین هدف است. علیآبادی؛ تصریح کرد: پارسال توانستیم یک میلیون و ۳۳۵ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم و تا رسیدن به عدد یکمیلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه راه زیادی نیست. البته برای افزایش تولید، سهمی بهعهده شرکتهای خودروساز بخشخصوصی و بخشی هم بهعهده خودروسازان دولتی گذاشته شده است.
معاون نوسازی و اجرای طرحهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گفت: شاید روند و رویه دولت از این بهبعد بحث واگذاری مدیریت شرکتهای خودروسازی باشد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید جعفری؛ اظهار کرد: سهامی که از دولت باقی مانده در یک خودروسازی شش تا هفت درصد و در خودروسازی دیگر ۱۴ درصد است. […]
دیدگاه بسته شده است.