معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پرداخت ۳۷ میلیون تومان برای اسقاط کامیون رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با اجرای طرح نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده برنامهریزی کردهایم، به تدریج از فعالیت کامیونهای فرسودهای که در جادهها تردد میکنند، جلوگیری کنیم. به گزارش فارس، داوودکشاورزیان با بیان اینکه ۱۲۷ […]
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
پرداخت ۳۷ میلیون تومان برای اسقاط کامیون
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با اجرای طرح نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده برنامهریزی کردهایم، به تدریج از فعالیت کامیونهای فرسودهای که در جادهها تردد میکنند، جلوگیری کنیم.
به گزارش فارس، داوودکشاورزیان با بیان اینکه ۱۲۷ هزار دستگاه ناوگان عمومی فرسوده در جادههای کشور تردد میکنند، بیان کرد: برنامهریزی شده است که در قالب نوسازی ناوگان، ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده از ناوگان حمل و نقلی کشور خارج شود و ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده نو جایگزین آن شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت سازنده کامیونهای کشنده برای نوسازی ۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده بیان کرد: نرخ سود تسهیلات در قالب این قرارداد ۱۸ درصد است که ۹ درصد آن را متقاضی پرداخت میکند و ۹ درصد دیگر از سوی سازمان راهداری، شرکت نفت و کارخانه سازنده پرداخت میشود.
کشاورزیان اظهار داشت: شرکت نفت و سازمان بهینهسازی مصرف سوخت در قالب صرفهجویی مصرف سوخت بخشی از سود این تسهیلات را پرداخت میکند.
وی با اشاره به اینکه عوارض گمرکی برای کامیونهای سنگین ۱۵ درصد است، اظهار داشت: قطعاً اگر این رقم عوارضی نیز حذف شود، قیمت کامیون برای مالکان ارزانتر خواهد بود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان کرد: فعلاً در قالب قرارداد نوسازی ناوگان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد و ۷ ساله ارایه میشود که لازم است کامیونداران ابتدا کامیون با عمر بالای ۳۵ سال خود را اسقاط کنند و با ارایه گواهی اسقاط به شرکت سازنده و سپس معرفی به بانک تسهیلات را دریافت کرده و مابهالتفاوت را پرداخت کنند و صاحب کامیون نو شوند.
کشاورزیان درباره اقساط تسهیلات خرید کامیونهای نو گفت: به فرض اگر ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارایه شود، لازم است مالک در مدت زمان ۷ سال ماهانه حدود ۵ میلیون تومان پرداخت کند که این رقم با احتساب سود ۹ درصد خواهد بود.
وی تأکید کرد: کشور ایران مستعد به همکاری درباره عدم تولید گازهای گلخانهای و حمایت از محیطزیست و لایه ازون است، بنابراین برنامهریزی کردهایم، با آغاز نوسازی ناوگان کامیونی به تدریج از فعالیت کامیونهای فرسوده در کشور جلوگیری شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان کرد: نرخ سوخت و خصوصاً نرخ نفت گاز در ایران نسبت به قیمتهای بینالمللی پایینتر است و همین امر موجب میشود مالکان خودروهای فرسوده تمایل چندانی برای نوسازی ناوگان نداشته باشند، در حالی که با واقعیسازی نرخ حاملهای انرژی، قطعاً نوسازی این ناوگان نمود بیشتری پیدا میکند.
وی اظهار داشت: بدین ترتیب برنامهریزی کردهایم پس از شروع نوسازی ناوگان فرسوده مانع فعالیت ناوگان فرسوده فعال در کشور شویم.
وی درباره رقم اسقاط کامیونهای فرسوده توضیح داد: برای هر کامیون بابت اسقاط معادل ۱۲ دستگاه سواری پرداخت میشود، بنابراین حدود ۳۰ میلیون تومان بابت اسقاط به مالکان خودروهای فرسوده پرداخت میشود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: همچنین در فاصله اسقاط خودروها تا تحویل خودرو نو که حدود ۳ ماه به طول میانجامد، وزارت نفت مکلف شده است، بابت عدم مصرف سوخت این ناوگان و در واقع صرفهجویی سوخت مبلغ ۷ میلیون تومان به عنوان پرداخت اولیه به مالکان خودروهای فرسوده بپردازد؛ یعنی در واقع یک مالک کامیون فرسوده با اسقاط خودروی خود ۳۰ میلیون تومان بابت اسقاط و ۷ میلیون تومان بابت صرفهجویی سوخت دریافت میکند، ضمن آنکه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی خرید کامیون با نرخ ۹ درصد نیز مشمول میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.