اونس در بالا‌ترین سطح ١٣ ماه اخیر

  قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی دیروز در شرایطی با افزایش نسبی روبه‌رو شده است که ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بوده و گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده کاهش یافته است. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، در شرایطی که نشست […]

 

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی دیروز در شرایطی با افزایش نسبی روبه‌رو شده است که ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بوده و گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده کاهش یافته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، در شرایطی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده است که نشان می‌دهد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

بر اساس این گزارش دانیل آنگ تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری فیلیپ فیوچرز تأکید کرد: اگر فدرال رزرو در نشست ۱۵ و ۱۶ مارس خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با ۲ درصد افزایش بیش‌تر به بیش از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مسأله موجب افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد شد. وضعیت نگران‌کننده اقتصاد جهانی نیز موجب کاهش ارزش دلار شده است.

بر این اساس بهای هر اونس طلا دیروز با ۰٫۳درصد افزایش به بیش از ۱۲۶۸ دلار رسیده است که نزدیک به بالا‌ترین سطح در ۱۳ ماه گذشته به شمار می‌رود. قیمت طلا روز جمعه به بیش از ۱۲۷۹ دلار رسید که این رقم از ۳ فوریه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

علی‌رغم انتشار آمارهای امیدوار‌کننده درباره وضعیت بازار اشتغال آمریکا به نظر می‌رسد ارزش دلار برای ادامه روند صعودی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. افزایش ارزش دلار در ماه‌های گذشته تأثیر منفی زیادی بر صادرات آمریکا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. در آستانه برگزاری نشست مارس نیز لائل برینارد یکی از مقام‌های ارشد فدرال رزرو آمریکا خواستار آن شده است که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره صبور باشد.

ولی استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نسبت به افزایش فشارهای تورمی هشدار داده و از مقام‌های بانکی خواسته است تا افزایش مجدد نرخ بهره را بررسی کنند.

 

ادوارد میر تحلیلگر ارشد مؤسسه اف سی استون نیز تأکید‌کرد: نوسانات قیمت نفت و شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی می‌تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت با چالش‌های زیادی روبه‌رو کند.