تمام بازارهای کشور در بافت فرسوده قرار دارند

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌ تمام بازارهای کشور در بافت فرسوده قرار دارند عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران در رابطه با حادثه دلخراش ساختمان پلاسکوی تهران، گفت: این حادثه تلخ قلب تمامی ملت ایران و حتی دنیا را به درد آورد اما زنگ خطری برای تمامی مسؤولان شهری بود، زیرا تمامی بازارهای کشور […]

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌

تمام بازارهای کشور در بافت فرسوده قرار دارند

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران در رابطه با حادثه دلخراش ساختمان پلاسکوی تهران، گفت: این حادثه تلخ قلب تمامی ملت ایران و حتی دنیا را به درد آورد اما زنگ خطری برای تمامی مسؤولان شهری بود، زیرا تمامی بازارهای کشور در بافت فرسوده و سنتی قرار دارند.

مجتبی صفایی در گفت‌وگو با اصناف ایران اظهار کرد: وقوع حوادث ناگواری همچون فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو یک نوع تهدید و هشدار به سیستم‌ مدیریتی شهری است.

وی تصریح ‌کرد: هر دستگاه و ارگانی در هر استان باید نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنند و ساختمان‌های فرسوده‌ای که نیاز به بازسازی دارند را از نو بازسازی کنند.

صفایی با بیان این‌که اتاق‌های اصناف کشور ‌به عنوان متولیان صنفی باید شرایط مطلوبی را برای کسب‌وکار ایجاد کنند و نظارت بیش‌تری بر ساختمان‌های محل کسب باید صورت بگیرد.

به گفته وی، هم اکنون باید بازارهای سنتی کشور که فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی هستند، مورد توجه قرار گیرند.

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم مدیریت بحران برای پیشگیری از حوادث احتمالی، تأکید ‌کرد: در چنین شرایطی، شناسایی نقاط بحران خیز، بررسی کارشناسی مکان‌های مستعد بروز بحران و بافت‌های فرسوده و همچنین ارزیابی ساختمان‌های قدیمی و نا‌ایمن به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و بحران توسط سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران شهرداری الزامی است.

وی با بیان این‌که بیمه صنوف و کارگران فعال در واحدهای صنفی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح‌ کرد: مسأله بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و واحدهای صنفی که کارفرما هستند نباید این مسأله را نادیده بگیرند و جان کارگرانی را که در این واحد‌‌‌ها کار می‌کنند به خطر نیندازند و پرداخت مبالغ بیمه هرچند برای کارفرما مشکل باشد ضرورت دارد.

صفایی افزود: تولیدکنندگان با پوشش بیمه‌ای واحدهای صنفی تحت مدیریت خود، تمام دغدغه‌هایی که در خصوص مواد اولیه و سرمایه خود دارند را مرتفع سازند ضمن آن‌که بیمه نکردن کارگران نباید به قصد قانون‌گریزی صورت بگیرد و این کار تخلف بوده و نباید حقوق کسی ضایع شود.

 

وی با بیان این‌که بافت کشور ما به گونه‌ای است که گسل‌های زلزله در تمامی نقاط کشور وجود دارد، اظهار ‌کرد: تمامی ارگان‌‌‌‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور باید آمادگی هر گونه حادثه را داشته باشند تا در چنین مواقعی دچار سردرگمی نشوند.