نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از عدم توازن در عرضه و تقاضای خودروهای داخلی، گفت: یکی از پیامدهای خوب واردات خودرو به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای تولید باکیفیت، ارزانقیمت و رقابتی است. به گزارش خانهملت، سیدجواد حسینیکیا؛ نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درخصوص عملکرد خودروسازان و اولویتهایی که […]
نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از عدم توازن در عرضه و تقاضای خودروهای داخلی، گفت: یکی از پیامدهای خوب واردات خودرو به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای تولید باکیفیت، ارزانقیمت و رقابتی است. به گزارش خانهملت، سیدجواد حسینیکیا؛ نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درخصوص عملکرد خودروسازان و اولویتهایی که وزارت صنعت،معدنوتجارت در دولت جدید در دستورکار قراردهد، گفت: بازار خودرو براساس عرضه و تقاضاست، حدود یک میلیون دستگاه تولید خودروسازان داخلی بوده که برای حدود یکمیلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه تقاضا وجود دارد، این باعث شده تا در بازار خودرو التهاب وجود داشته باشد و شاهد نوسان جدی قیمتی و دلالی باشیم. نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بازار خودرو عدم واردات است، ادامه داد: مجلس قانون واردات خودرو را مصوب و دولت نیز آییننامه آن را ابلاغ کرده است اما هنوز اشخاص حقیقی و حقوقی نتوانستهاند خودروهای نو و کارکرده تا سقف پنج سال را وارد کشور کنند، اگر واردات خودرو صورت بگیرد شاهد آثار آن در بازار میشویم. وی با تأکید بر اینکه یکی از پیامدهای خوب واردات خودرو به تکاپو افتادن خودروسازان داخلی برای تولید باکیفیت، ارزانقیمت و رقابتی است، عنوان کرد: با توجه به گلایههای موجود از سوی مردم درخصوص صنعت خودرو است باید این گلایهها با نظارت صحیح برطرف شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامیريال با بیان اینکه با واردات خودرو در حوزه ایمنی شاهد کاهش تلفات ناشی از آن میشویم، گفت: خودروهای تولید داخلی نسبت به محصولات وارداتی آلایندگی بیشتری دارند و با واردات محصولات خارجی در کلانشهرها میزان آلودگی هوا کاهش پیدا میکند و این به نفع سلامت مردم و ساکنین شهرهای بزرگ است. نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: سالانه میزان اعتبار زیادی صرف واردات بنزین میشود و با واردات خودرو مصرف بنزین نیز کاهش پیدا میکند که این نیز به نفع کشور و دولت است و هزینه مردم را کاهش میدهد. وی درخصوص اولویتهای وزیر صنعت،معدنوتجارت آینده در حوزه خودرو، گفت: باید هزینههای بالاسری تولید خودرو کاهش پیدا کند زیرا یک موضوع جدی است و باید خودروسازان داخلی را به خودروسازان بزرگ دنیا متصل کند تا محصول مشترکی را تولید کنند که ۳۰ درصد در بازار کشور مبدأ و ۷۰ درصد دیگر در بازار داخلی ایران تولید شود، و این اقدام تولید خودرو در تراز بازار جهانی را به همراه دارد. باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت و از تولید خودروهای هیبریدی عبور کنیم زیرا دنیا به این سمت میرود، گفت: حتی خودروهای برقی تولید شدهاند که با هربار شارژ حدود یک هزار ۲۰۰ کیلومتر با شتاب مناسب پیمایش میکنند. ناچار هستیم به سمت تولید خودروهای برقی با شتاب بیشتر حرکت کنیم و این نیازمند فراهمسازی زیرساختها و کمک به خودروسازان است.
دیدگاه بسته شده است.