«تن بحرانی» از اول بهمن در گالری سیحون

«تن بحرانی» از اول بهمن در گالری سیحون هفتمین نمایشگاه انفرادی مجسمه مریم‌کوهستانی با عنوان «تن بحرانی» از اول تا سیزدهم بهمن ماه در گالری سیحون برگذار خواهد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مجموعه هنرمند با بازگشت به کودکی و سرهم کردن تکه‌های اشیا سعی می‌کند به صورتبندی از چیستی خود برسد. تلاشی برای […]

«تن بحرانی» از اول بهمن در گالری سیحون

هفتمین نمایشگاه انفرادی مجسمه مریم‌کوهستانی با عنوان «تن بحرانی» از اول تا سیزدهم بهمن ماه در گالری سیحون برگذار خواهد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مجموعه هنرمند با بازگشت به کودکی و سرهم کردن تکه‌های اشیا سعی می‌کند به صورتبندی از چیستی خود برسد. تلاشی برای سازمان‌دهی یک هویت یکپارچه از دل هویت‌های بی‌شمار تجربه شده گذشته… هرچند که این تن تکه‌تکه شده هرگز در واقعیت به صورت یک کل به سامان نمی‌رسد..

هادی‌مؤمنی درباره این نمایشگاه نوشت: تن بحرانی آثار مجموعه ی جدید خانم کوهستانی را شاید بتوان گونه‌ای خودکاوی دانست (یکی از معانی هنر همین خودکاوی است) در واکنش به چیزهایی که میبینیم باید آماده باشیم به درون خودمان هم بنگریم. ناگزیر هنر نباید فقط خوب یا بد تلقی شود، بلکه تا جایی که ضعف‌های ما را تعدیل کند، خوب یا بد خواهد بود.

ضعفهایی چون فراموشی، ناامیدی، جستجوی اعتبار فردی، دشواری خودشناسی و نیاز به عشق. درنتیجه این تعدیل، پیش از آموختن ویژگی‌های اثر هنری، وادارمان می‌کند شخصیت خود را بشناسیم و در آن صورت بدانیم چه چیزی آراممان کند یا چه چیزی نجاتمان می‌دهد. کوهستانی در مجموعه «تن بحرانی» میکوشد با بازگشت به کودکی و سرهم کردن تکه‌تکه‌های اشیا (عروسک) به صورت‌بندی از چیستی خود (در مقام سوژه) برسد.

 

مخاطب در برخورد با این آثار به دلیل قالبی که هنرمند انتخاب کرده است (سیال بودن، تکه‌تکه بودن و کامل نبودن، فقدان معنا و…) به سوژه امکان می‌دهد تا با ابژه ی گمشده صرفاً در مقام ابژه ی دسترسی ناپذیر رابطه پیدا کند. هنرمند در این مجموعه یک امکان از دل‌امکان ناپذیری می‌آفریند. این است معنای عشق، یک امکان از دل ناممکن.