کسبه پلاسکو را برای اعطای وام، درگیر بوروکراسی نکنید

رییس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان تأکید ‌کرد کسبه پلاسکو را برای اعطای وام، درگیر بوروکراسی نکنید رییس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان تهران خطاب به مسؤولان نظام بانکی کشور گفت: کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو را برای پرداخت تسهیلات بانکی درگیر بوروکراسی نکنید. جواددورودیان در گفت‌وگو با اصناف ایران ضمن اشاره به جلسه اتاق اصناف ایران با کسبه […]

رییس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان تأکید ‌کرد

کسبه پلاسکو را برای اعطای وام، درگیر بوروکراسی نکنید

رییس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان تهران خطاب به مسؤولان نظام بانکی کشور گفت: کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو را برای پرداخت تسهیلات بانکی درگیر بوروکراسی نکنید.

جواددورودیان در گفت‌وگو با اصناف ایران ضمن اشاره به جلسه اتاق اصناف ایران با کسبه ساختمان پلاسکو گفت: در این جلسه مقرر شد که مراحل اسکان موقت کسبه پلاسکو تا پایان این هفته مشخص شود.

وی افزود: تا‌کنون چندین نقطه برای اسکان موقت کسبه پلاسکو از سوی سپاه و شهرداری معرفی شده اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تصریح‌کرد: برنامه ساماندهی اسکان کسبه ساختمان پلاسکو از پایان این هفته آغاز می‌شود و مرحله به مرحله تعدادی از کسبه در مکان‌هایی که برای آنان در نظر گرفته می‌شود اسکان خواهند یافت.

به گفته وی، هنوز رایزنی برای مکان اسکان موقت با سازمان‌های ذی‌ربط ادامه دارد و به محض آن‌که نهایی شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

دورودیان اظهار‌کرد: کسبه این ساختمان سرمایه اصلی خود را از دست داده‌اند و برای تأمین سرمایه این واحد‌ها نیاز به ارایه تسهیلات دارند و دولت در این زمینه قول‌های مساعدی را داده است اما نباید پرداخت وام به کسبه آسیب دیده پلاسکو پروسه پیچیده‌ اداری داشته باشد و موجب شود تا کسبه نتوانند به موقع کسب و کار خود را از سر بگیرند.

وی تأکید‌کرد: اتحادیه آنقدر توان مالی ندارد که بخواهد تسهیلاتی را به واحدهای تحت پوشش خود بدهد و به همین دلیل منتظر اقدامات و تصمیمات اخذ شده دولت برای ارایه تسهیلات به واحدهای آسیب دیده هستیم.

 

دوردیان افزود: این اتحادیه بیش از ۳ هزار عضو داشته است که حدود ۴۰۲ عضو آن در ساختمان پلاسکو فعالیت داشته‌اند و متحمل آسیب‌های جدی شده‌اند.