آزاد‌سازی نانوای ها باید به صورت کامل انجام شود

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس‌ آزاد‌سازی نانوای ها باید به صورت کامل انجام شود نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان‌غربی‌، شهرستان سلماس گفت: برای ایجاد رقابت در بین نانوایان و بهتر شدن کیفیت نان و همچنین کاهش مشکلات نانوایی‌‌ها باید آزاد‌سازی به صورت کامل انجام شود. سجاد شاکر در گفت‌وگو با اصناف ایران […]

نماینده اتاق اصناف ایران در سلماس‌

آزاد‌سازی نانوای ها باید به صورت کامل انجام شود

نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان‌غربی‌، شهرستان سلماس گفت: برای ایجاد رقابت در بین نانوایان و بهتر شدن کیفیت نان و همچنین کاهش مشکلات نانوایی‌‌ها باید آزاد‌سازی به صورت کامل انجام شود.

سجاد شاکر در گفت‌وگو با اصناف ایران اظهار کرد: وضعیت اقتصادی نانوایی‌‌ها به عنوان واحدهای تولید کوچک که نقش اصلی را تأمین نیازهای روز خانواده‌ها دارند، مطلوب نیست و مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد که مسؤولین رسیدگی نمی‌کنند و حمایتی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: در چند سال اخیر مشکلات نانوایی‌‌ها دوچندان شده و از زمانی که اعلام کردند هر کس درخواست پروانه برای ایجاد یک نانوایی کرد به آن مجوز بدهید مشکلات بیش‌تر شده است چرا که تعدد واحدصنفی باید زمانی صورت بگیرد که رقابت‌پذیری ایجاد شده باشد در غیراین‌صورت تنها رکود کسبه را به همراه خواهد داشت.

شاکر اظهار‌ کرد: در حال حاضر تنها عده‌ای از نانوایان آزاد‌پز که سهمیه خود را به صورت آزاد دریافت می‌کنند فعالیت بهتری دارند و باید رقابت ایجاد شود و تمامی نانوایی‌‌ها آزاد‌پز باشند و بازار رقابتی شکل بگیرد و این خواسته را از دولت داریم و امید داریم حق و حقوق کسبه شریف این صنف پایمال نشود و راهکاری برای بهبود وضعیت نانوایان ایجاد شود.

 

وی افزود: افزایش کیفیت نان خواسته منطقی مصرف‌کنندگان است و یکی از مسایل مربوط به نان کیفیت پایین آن است که باعث افزایش ضایعات نان می‌شود و باید برای بهتر شدن این وضعیت سیاست‌های تشویقی برای نانوایی‌هایی که کیفیت را رعایت می‌کنند در نظر گرفته شود.