خوشبختانه من برای دوره پنجم خبرگان رأی نیاوردم

  رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه من برای دوره پنجم خبرگان رأی نیاوردم و مطالبی که در برخی سایت‌ها در مورد انصراف برخی آقایان به نفع من مطرح می‌شود، دروغ است. به گزارش مهر، آیت ا… محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری در آخرین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان که دیروز در ساختمان مجلس […]

  رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه من برای دوره پنجم خبرگان رأی نیاوردم و مطالبی که در برخی سایت‌ها در مورد انصراف برخی آقایان به نفع من مطرح می‌شود، دروغ است.

به گزارش مهر، آیت ا… محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری در آخرین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان که دیروز در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با تسلیت درگذشت آیت ا… واعظ طبسی اظهارکرد: ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته نظام بودند و تا روزهای آخر عمر هم خدمات ایشان برای همه ما روشن است و رحلت این مرد خدوم ضایعه‌ای برای نظام بود.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تأکیدکرد: ولایت ایجاب می‌کند که ما حتی در درون دل هم از دستور ولایت نگرانی و ناراحتی نداشته باشیم بلکه باید بدانیم اگر زیانی از سوی این دستور برای ما پیش می‌آید کم‌تر از زیانی است که ما بخواهیم نظرات خود را اجرا کنیم.

آیت ا… یزدی گفت: ما باید بعد از صدور حکم حاکم و ولی آن را فصل‌الخطاب بدانیم و نباید نسبت به آن نظری خلاف داشته باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان‌کرد: وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم می‌بینیم مسأله امامت و ولایت در تاریخ اسلام به خلافت، سلطنت، موروثی شدن و دوران عجیب بنی‌امیه، بنی‌مروان و بنی‌عباس تبدیل شد. تاریخ پر از جنایت‌های این دوره‌های حاکمیتی است، زیرا با تغییر هویت حاکمیت امامت را به این شکل از حکومت‌ها تبدیل کردند تا جایی که فتوا دادند که نماز جمعه را در روز چهارشنبه اقامه کنید.

وی افزود: شیعیان امیرالمومنین (ع) در برابر این تغییرات مقاومت کردند و وقتی در سال‌هایی نقل حدیث ممنوع شده بود و کسی جرأت نمی‌کرد حدیث نقل کند امام علی (ع) کتابت و نقل حدیث را به یاران خود توصیه کردند.

آیت ا… یزدی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در برابر این حرکت‌ها مقاومت کردند و زمانی که فرصت به دست آوردند ماهیت امامت را تبیین ساختند. این مسأله تا غیبت کبرا ادامه یافت و پس از غیبت کبرا به نواب خاص امام زمان (عج) واگذار شد و پس از آن در اختیار نواب عام یعنی فقها که منصوب امام زمان (عج) هستند واگذار شد تا اداره حکومت اسلامی برعهده آن‌ها باشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: فقها در زمان قبض ید اعمال ولایت می‌کردند اما پس از این دوران و در دوره بسط ید که یک فقیه حاکم شد سایر فقها باید از او اطاعت کنند. یعنی در این دوره مرجعیت فتوایی با مسؤولیت فقیه حاکم از یکدیگر مستثنی شده است.

وی با اشاره به نظریه ولایت فقیه که امام خمینی (ره) مطرح کردند گفت: ولایت ائمه پس از قرن‌ها به امام (ره) رسید و امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان تحت عنوان نظام ولایت فقیه مشهور است و سیستمی که امام (ره) پایه‌گذاری کردند همان سیستم نظام پیامبر و امامت است.

آیت ا… یزدی با بیان ‌این‌که یکی از حساس‌‌ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری مراقبت از تغییر هویت مسأله ولایت فقیه است گفت: تاریخ نشان داده که عده‌ای ولایت پیامبر (ص) را تغییر دادند امروز باید اعضای خبرگان در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر نظارت بر استمرار شرایط فقیه از حقیقت سیستم حاکمیت فقیه مراقبت کنند تا هویت آن تغییر نکند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: به همه دوستانی که در دوره پنجم مجلس خبرگان رای آوردند، تبریک می‌گویم. انشاا… این عزیزان بتوانند وظایف خود را از جمله وظیفه مراقبت از هویت حاکمیت فقیه براساس مبانی ائمه اطهار (ع) به خوبی انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه من رأی نیاوردم و در دوره آینده در خدمت شما نیستم و از این مسأله بسیار خوشحالم.

آیت ا… یزدی ادامه داد: این مطالبی که در روزهای اخیر در مورد انصراف برخی آقایان به نفع من در سایت‌ها گفته شده دروغ است. از ناحیه جامعه مدرسین و از ناحیه من در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است تا کسی بخواهد به نفع من در دوره پنجم کنار برود تا بنده وارد مجلس خبرگان شوم. این مطالب تحلیل شخصی سایت‌ها و بی‌تقوایی صاحبان رسانه‌هاست.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بعد از اعلام رسمی نتایج آرای خبرگان از سوی وزارت کشور من هم مانند سایرین قانون تمکین و از آن اطاعت کردم، گفت: اعلام رسمی وزارت کشور قانون بوده و اطاعت از قانون وظیفه ماست. من تسلیم قانون هستم و قانون را بیش‌تر از همه محترم می‌دانم و به هیچ وجه حاضر نیستم از قانون تخطی کنم.

وی تصریح کرد: قانون گفته من از این به بعد در مجلس خبرگان نیستم و بنده هم خدا را شکر می‌کنم که باری از دوشم برداشته شده است و انشاا… بتوانم در وظایف دیگر ایفای نقش کنم.

آیت ا… یزدی اظهارداشت: اگر کسی معتقد به حاکمیت و نظام است باید همواره به قانون تمکین کند. رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: به همه دوستانی که در دوره پنجم مجلس خبرگان رأی آوردند، تبریک می‌گویم. انشاا… این عزیزان بتوانند وظایف خود را از جمله وظیفه مراقبت از هویت حاکمیت فقیه براساس مبانی ائمه اطهار (ع) به خوبی انجام دهند.

 

وی افزود: خوشبختانه من رأی نیاوردم و در دوره آینده در خدمت شما نیستم و از این مسأله بسیار خوشحالم.