آواربرداری پلاسکو در ایستگاه پایانی

آواربرداری پلاسکو در ایستگاه پایانی با توجه به این‌که غریب به ۸۵ درصد آوار پلاسکو برداشته شده و تاکنون از پیکر آتش‌نشانان دیگر اطلاعاتی در دست نیست احتمال می‌رود پیکر تعداد شهدای آتش‌نشانان دیگر نیز از این منطقه کشف شود و به همین دلیل است که عملیات جستجو در منطقه ادامه دارد. به گزارش ایسنا،با […]

آواربرداری پلاسکو در ایستگاه پایانی

با توجه به این‌که غریب به ۸۵ درصد آوار پلاسکو برداشته شده و تاکنون از پیکر آتش‌نشانان دیگر اطلاعاتی در دست نیست احتمال می‌رود پیکر تعداد شهدای آتش‌نشانان دیگر نیز از این منطقه کشف شود و به همین دلیل است که عملیات جستجو در منطقه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا،با توجه به محل کشف پیکر این آتش‌نشانان به نظر می‌رسد هنگام ریزش آوار این دو تن در طبقات پایینی پلاسکو حضور داشتند اما به دلیل نوع ریزش ساختمان به‌طور قطع نمی‌توان روی چنین موضوعی تأکید کرد.

مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان به تعویق افتاد

مسؤول ستاد تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان اعلام کرد که مراسم تشییع این شهدا به تعویق افتاد.

مجتبی عبداللهی گفت: با توجه به موافقت خانواده شهدا که در واقع درخواست داشتند این مراسم چند روزی به تعویق بیفتد تا مراسم تشییع باشکوه‌تر و با حضور پیکر همه شهدا باشد و با توجه به این‌که پیکر دو تن دیگر پیدا شد، مقرر شد مراسم تشییع پیکر این شهدا چند روزی به تعویق بیفتد و به صورت جمعی پیکر آنها را تشییع کنیم.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان از مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود و زمان جدید این مراسم متعاقباً اعلام می‌شود.

وی افزود: آیت‌ا…امامی‌کاشانی بر پیکر شهدای آتش‌نشان نماز اقامه می‌کنند.

افزایش ۱۷ درصدی اهدای خون زنان در پی حادثه پلاسکو

مدیرعامل سازمان انتقال خون از افزایش ۱۷ درصدی اهدای خون زنان در پی حادثه پلاسکو در روزهای ۳۰ دی و اول بهمن ماه خبر داد.

علی‌اکبرپورفتح‌ا… با اشاره به استقبال مردم به اهدای خون بعد از حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: واقعه تأسف بار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که جان باختن تعدادی از آتش‌نشان‌‌ها و هموطنان عزیز را در پی داشت، منجر به مراجعه مردم برای اهدای خون در تهران و ایجاد صف طولانی مشتاقانی که برای همبستگی با این فاجعه آمده بودند، شد.

وی افزود: به دنبال این موضوع شاهد بودیم که مراجعه و تمایل زنان برای اهدای خون در مقایسه با آقایان به شدت افزایش یافت.

پورفتح‌ا… ادامه داد: این اتفاق درحالی بود که در مواقع عادی کم‌تر از ۵ درصد اهداکنندگان خون زنان و حدود ۹۵ درصد اهداکنندگان آقایان بودند، اما در روزهای ۳۰ دی و اول بهمن ماه مراجعه زنان به اداره کل انتقال خون استان تهران جهت اهدای خون به میزان ۱۷ درصد افزایش یافت که این موضوع نشان‌دهنده حس مشارکت بیش‌تر زنان نسبت به مردان به دنبال بحران پلاسکو بوده است.

حدود ۷۰درصد ضایعات خارج شده است

معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی شهر تهران مانند شهرداری تهران و مدیریت بحران با تمام امکانات خود در موقعیت حاضر شدند و تمام مسؤولان گردهم آمدند که هرچه سریع‌تر این شرایط را به حالت عادی برگردانند.

غلامحسین آرام ضمن تسلیت به شهدای آتش‌نشان و جانباختگان حادثه پلاسکو بیان کرد: از ابتدای حادثه پلاسکو تمام دستگاه‌های اجرایی شهر تهران در همان دقایق اولیه در محل حادثه حاضر شدند و هماهنگی خوبی بین تمام دستگاه‌های اجرایی بود.

وی با اشاره به این‌که گاوصندوق‌هایی که پیدا می‌شود بلافاصله تقدیم نیروی انتظامی می‌شود، تصریح کرد: گروهی را با هماهنگی دستگاه‌های قضایی در اینجا مستقر کردیم و دادستان تهران از ابتدای حادثه در این مکان حضور دائم داشته است تا امور قضایی این حادثه به خوبی صورت گیرد.

 

معاون عمرانی فرمانداری تهران با بیان این‌که تا این لحظه حدود ۷۰ درصد از ضایعات از منطقه خارج شده است، گفت: تمام تلاش ما این است که ظرف چند روز آینده وضعیت را به حالت اولیه برگردانیم تا کسبه فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند.