رشد ۷ پله‌ای ایران در ضریب نفوذ بیمه

نعیمه تپه‌افشاری- رئیس کل بیمه‌مرکزی، گفت: در سال گذشته جایگاه صنعت بیمه ایران در سطح جهانی هفت پله رشد داشت و صنعت بیمه کشور در تلاش برای کیفی این بازار است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی استادهاشمی؛ در نشست خبری بیمه‌مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد […]

نعیمه تپه‌افشاری- رئیس کل بیمه‌مرکزی، گفت: در سال گذشته جایگاه صنعت بیمه ایران در سطح جهانی هفت پله رشد داشت و صنعت بیمه کشور در تلاش برای کیفی این بازار است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی استادهاشمی؛ در نشست خبری بیمه‌مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲٫۱۴ درصد رسید که باعث شد جایگاه جهانی کشور با هفت پله صعود و رشد از رتبه ۶۶ به ۵۹ برسد و همچنین جایگاه منطقه ایران در رتبه ۴ منطقه باقی بماند.

رشد ۵۹ درصدی حق بیمه تولید در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که رشد ۵۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقه‌ای و ۴۶ جهانی کشور در شاخص حق بیمه تولیدی نشان می‌دهد. رئیس کل بیمه‌مرکزی در ادامه، به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزه‌های درون‌شهری و هم برون‌شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبه‌رو شده است.

صدور همزمان بیمه و ویزای الکترونیکی

استادهاشمی؛ افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه‌مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمه‌نامه رخ داده است، صدور بیمه‌نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سال‌های گذشته گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوشبختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمه‌نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبه‌رو نمی‌شویم.

جهش به سمت کیفی‌سازی صنعت بیمه

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه، تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی‌سازی صنعت بیمه کشور است‌ اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه‌های الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمه‌نامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی‌سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.

ارائه ۵۰ محصول جدید بیمه‌ای طی ۴ سال

رئیس کل بیمه‌مرکزی، در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمه‌ای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۵ محصول جدید بیمه‌ای از سوی بیمه‌مرکزی ارائه شده است. استادهاشمی؛ در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمه‌ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند و در گام بعدی بیمه‌مرکزی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی می‌کند و در صورت عدم بهره‌برداری مناسب و کارایی نامطلوب این شرکت‌های بیمه‌ای شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد. گفتنی است؛ از ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی و جهانی برای بررسی عملکرد صنعت بیمه استفاده می‌شود.