سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق توضیحات وزیر پیشنهادی نیرو، ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم. لذا توسعه و تکمیل نیروگاهها و اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامههای آقای علیآبادی برای رفع ناترازی برق است. به گزارش مناقصهمزایده، ابراهیم رضایی؛ با اشاره به حضور علیآبادی؛ وزیر پیشنهادی […]
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق توضیحات وزیر پیشنهادی نیرو، ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم. لذا توسعه و تکمیل نیروگاهها و اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامههای آقای علیآبادی برای رفع ناترازی برق است. به گزارش مناقصهمزایده، ابراهیم رضایی؛ با اشاره به حضور علیآبادی؛ وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه مسئله اصلی در حوزه وزارت نیرو، ناترازی در آب و برق است و اینکه باید برنامههای مصوب و کامل و قانون اجرایی شود؛ تصریح کرد: در بحث ناترازی برق نیز اعلام کرد که ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم و در عین حال برنامهاش را برای رفع این ناترازی را اقداماتی در دو بخش تولید و مصرف تشریح کرد. رضایی؛ ادامه داد: علیآبادی در تشریح برنامههای خود گفت که نیروگاههای فرسوده باید بازسازی و نیروگاههای نیمهتمام تکمیل شود. همچنین نیروگاههای تجدیدپذیر توسعه یافته و در اولویت باشند. به گفته وی، تبادلات با همسایگان، ذخیرهسازی و اصلاح مصرف از دیگر تأکیدات وزیر پیشنهادی بود لذا توسعه و تکمیل نیروگاهها و اجرای تکالیف قانونی در این زمینه و اصلاح الگوی مصرف را از جمله برنامههای خود برای رفع ناترازی برق بیان کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به برنامههای علیآبادی برای رفع ناترازی آب، گفت: برای رفع ناترازی آب باید به سمت احداث طرحهای سازهای، تولید آب، توسعه آبشیرینکنها، مهار آبهای مرزی، تصفیه آب و مدیریت مصرف رفت. رضایی؛ با اشاره به سوالات و دیدگاههای اعضای کمیسیون گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در پاسخ به مطالب نمایندگان، ضمن تقدیر از اقدامات وزرای قبلی نیرو بیان داشت که عمده مشکلات ما در حوزه آب و برق به اقتصاد بر میگردد و حل این مشکلات اراده و تصمیم ملی میخواهد. وی اضافه کرد: در این جلسه انتقاداتی به مسئولیت فعلی علی آبادی در حوزه خودرو و وزارت صمت مطرح شد که در پاسخ توضیح داده شد که در موضوع خودرو افتخارآمیزترین اقدامات و کارهای زیربنایی انجام شده و صنعت خودرو نجات پیدا خواهد کرد. برای تولید ماشینهای جدید با کمک صنایع دانشبنیان، سرمایهگذاری شده و باید صنعت واقعی خودرو شکل بگیرد. البته طبق گفته علیآبادی؛ بزرگترین مشکل ما عدم توازن و تطابق بین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودرو است. رضایی؛ خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان با انتقاد از قطعی برق صنایع، تأکید کردند که باید این مشکل حل شده و برق صنایع قطع نشود؛ فعالسازی دیپلماسی آب، احیای حقوق آبی کشور، توجه به تغییرات اقلیمی، اهمیت مدیریت مصرف و فرهنگ سازی، رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی و تأمین آب پایدار نقاط مختلف کشور، اصلاح مصرف آب، توجه به اهمیت آب و ممانعت از خروج آب از کشور، جمعآوری دستگاههای استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، برخورد با مشترکان پرمصرف، رسیدگی به واحدهای تولیدی و توسعه آبشیرینکنها از جمله مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند.
دیدگاه بسته شده است.