گروه بازارسرمایه ـ رئیس کل بیمهمرکزی، با اشاره به راهاندازی سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: سیستمهای جامع بیمهگری یکی از دغدغهها و نیاز اساسی صنعت بیمه است. به گزارش مناقصهمزایده، علی استادهاشمی؛ در نشست رونمایی از سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: در سالهای اخیر CORE Insurance یا بیمهگری متمرکز، یکی از دغدغههای مهم صنعت بیمه […]
گروه بازارسرمایه ـ رئیس کل بیمهمرکزی، با اشاره به راهاندازی سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: سیستمهای جامع بیمهگری یکی از دغدغهها و نیاز اساسی صنعت بیمه است. به گزارش مناقصهمزایده، علی استادهاشمی؛ در نشست رونمایی از سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: در سالهای اخیر CORE Insurance یا بیمهگری متمرکز، یکی از دغدغههای مهم صنعت بیمه و بیمهمرکزی در حوزه فناوری بود و امروز نیازمند این مهم هستیم که به سمت توسعه بستر فناوری جامع در شرکتهای بیمهای حرکت کنیم؛ چراکه این مهم نیاز اساسی صنعت بیمه است.
اتصال به شبکه برونسازمانی بیمهای از نقاط قوت سیستم جدید بیمهگری
وی افزود: از آنجایی که برخی شرکتهای بیمهای، سیستمهای جامع بیمهگری مستقل و ویژه خود را دارند، کاری که امروز انجام شده است، مانعی برای دیگر شرکتهای بیمهای در راستای توسعه و طراحی سیستمهای جامع بیمهگر نیست و از آنجایی که مشکلاتی در حوزه داده و شبکه اطلاعات بیمهای در این صنعت وجود دارد، بیمهمرکزی در حال کار بر روی معماری جدید طراحی دادههاست. با این حال، یکی از ویژگیهای خوب این سیستم جامع بیمهگری، اتصال به شبکههای برونسازمانی مانند سامانههای فروشگاهی است.
شخصیسازی بیمهها در راستای کیفیسازی صنعت بیمه
در ادامه نیز، علی بنیادی نائینی؛ معاون توسعه و نوآوری بیمهمرکزی، گفت: کُراینشورنس یا سیستم بیمهگری متمرکز میتواند جایگزین مناسبی برای شرکتهای بیمهای باشد و تعامل میان بیمهگر و شرکتهای بیمهای را افزایش دهد تا بیمه شده بتواند به صورت شخصی و به شکل آنلاین و برخط، بیمه مورد نظر خود را طراحی و ثبت کند. وی افزود: بنابراین، بحث شخصیسازی بیمهنامهها یکی از اقدامات مهمی است که در حوزه بیمههای فناور و سیستمهای بیمهگر متمرکز در حال تحقق است و خوشبختانه امروز بخش قابلتوجهی از این امر طی شده است که به تحقق کیفیسازی صنعت بیمه کمک شایانی میکند. همچنین، مسعود حجاریان کاشانی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه پردیس، بهعنوان متولی و طراح سیستم جامع بیمهگری نسیم، گفت: به باور بسیاری از خبرگان صنعت بیمه، یکی از مهمترین چالش این صنعت، در حوزه زیرساختهای فناوری اطلاعات و بیمهگری است. این چالش ریشه در طول فعالیت شرکتهای بیمه داشته و در سالهای اخیر به واسطه تغییر و تحولات حوزه فناوری و شکلگیری بازیگران جدید، بسیار جدیتر از پیش، در دستور کار شرکتهای بیمهای قرار گرفته است.
ارزیابی و مدیریت ریسک بیمهای
وی در رابطه با این سیستم جامع بیمهگری، گفت: این سیستم فعالیتهای بیمهگری را در بستر دیجیتال تأمین میکند و تمام تأمینکنندگان مثل شبکه فروش، شبکه خسارت، شبکه ارزیابی، جامعه پزشکان و وکلا و همچنین دیگر بخشهای تأمینکننده را مدیریت و ارزیابی میکند. با این حال مهمترین ویژگی و هدف آن ارزیابی و مدیریت ریسک در این صنعت است. کاشانی؛ خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حوزه کارشناسی پرداخت خسارت، جذب و نگهداری مشتریان حقیقی و حقوقی، ارزشآفرینی برای بیمهگذاران و شرکتهای بیمهای، حسابداری و گزارشگری از دیگر ویژگیهای این سیستم جامع بیمهگری جدید است. در پایان علی بنیادی نائینی؛ معاون توسعه و نوآوری بیمهمرکزی، با اشاره به اهداف مورد نظر در راستای راهاندازی این سیستم بیمهگری متمرکز گفت: الزام در محاسبه ریسک، کنترل ظرفیت نگهداری ریسک و محاسبه برخط حاشیه توانگری مالی، مدیریت واگذاری اتکایی اجباری، قراردادی و اختیاری، سیستم هوش تجاری BI جهت تصمیمسازی مدیران و حفظ و نگهداری تاریخچه فعالیتها از دلایل راهاندازی این سیستمهای بیمهگر متمرکز است و در تلاش هستیم در آینده این فناوریها به همه شبکه بیمهای کشور تسری یابد.
گروه بازارسرمایه ـ وزیر اقتصاد، گفت: امروز بهخاطر وجود تحریمها و شرایط اقتصادی، وضعیت صنعت بیمه کشور نیز مطلوب نیست. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالناصر همتی؛ در مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران، گفت: امروز در آستانه ورود به ۹۰سالگی تأسیس شرکت بیمه ایران هستیم و امیدواریم شاهد تحولات جدیدی در این صنعت و فصل جدیدی در […]
علی غلامفراهانی- رئیس کل بیمهمرکزی، گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید بهزادپور؛ در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: دولت مردمی در راستای سند اهداف خود تکالیفی برای صنعت بیمه […]
دیدگاه بسته شده است.