وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی عنوان کرد؛

مشارکت با بخش خصوصی شرط اجرا و تکمیل پروژه های بزرگ عمرانی

وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیلگری این وزارتخانه به جای تصدی‌گری تأکید کرد و گفت: می‌توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش‌خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی-خصوصی به‌ویژه در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های مقیاس بزرگ را فراهم کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت […]

وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیلگری این وزارتخانه به جای تصدی‌گری تأکید کرد و گفت: می‌توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش‌خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی-خصوصی به‌ویژه در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های مقیاس بزرگ را فراهم کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهر‌سازی، فرزانه صادق‌مالواجرد؛ بر پایبندی به قوانین و مقررات، اسناد بالادستی شامل چشم‌انداز، سیاستهای کلی نظام، برنامه هفتم توسعه و… و التزام به برنامه‌محوری در مقابل روزمرگی تأکید کرد و اظهار داشت: باید تعامل مثبت و همکاری با کلیه ذی‌نفعان شامل مجلس، قوه‌قضاییه، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، شهرداری‌ها، انجمن‌های تخصصی و صنفی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با هدف هم‌گرایی، توافق‌سازی، تقویت انسجام داخلی و تقدم منافع ملی بر منافع دستگاهی و بخشی شکل بگیرد. وی افزود: نیازمند تمرکز بر عدالت‌محوری و برخورداری عادلانه کلیه شهروندان از امکانات و زیرساخت‌‌ها و پیاده‌سازی موضوع عدالت سرزمینی هستیم. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: به منظور بهبود سلامت نظام اداری و فسادستیزی ساختاری باید ریشه‌های فساد از طریق ارتقای شفافیت حذف شود و ضمن تسهیل دسترسی به اطلاعات، تعارض منافع مدیریت شود. مالواجرد؛ با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد و محاسبات و اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی، گفت: به جای اتکاء به نظرات شخصی برای حل مسائل با ابتناء به عقلانیت و خرد جمعی خبرگان و کارشناسان باید اقدام شود و نیز مدیران بر مبنای شایسته‌سالاری انتخاب شوند و مدل مدیریت مشارکتی پیاده‌سازی شود. وی در ادامه، بر ضرورت تقویت هماهنگی و هم‌افزایی بینبخشی میان حوزه‌های حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی با هدف راهبری توسعه زیرساخت‌ها به منظور زمینه‌سازی توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور تأکید کرد و افزود: باید کارایی ارتقاء یابد و اثربخشی و قابلیت‌های وزارت راه‌وشهرسازی و واحدهای زیرمجموعه تقویت شود. همچنین برای پیش‌برد اهداف و حل مسائل و بحران‌های چندبعدی و پیچیده پیش‌رو از روش‌های مختلف از جمله یادگیری از تجربیات جهانی و داخلی، حکمرانی شواهد محور، پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد (تفویض اختیار، تخصیص بودجه و امکانات، ارزیابی و پاسخگویی) باید استفاده شود. وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی، با اشاره به اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم‌گری و تسهیلگری این وزارتخانه به جای تصدی‌گری، خاطرنشان کرد: می‌توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش‌خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی-خصوصی به‌ویژه در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های مقیاس بزرگ را فراهم کرد. مالواجرد؛ در ادامه توسعه همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خارجی و دیپلماسی اقتصادی حمل‌ونقل برای توسعه زیرساخت‌‌ها و ترانزیت به ویژه همکاری با کشورهای همسایه و کشورهایی که با ایران ارتباط راهبردی دارند را مهم برشمرد. وی گفت: باید به اصول توسعه پایدار همچون پایداری محیطزیستی، پایداری اجتماعی-فرهنگی و پایداری اقتصادی توجه شود و برای دستیابی به استاندارهای جهانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه صنایع هوایی و ریلی با هدف جلب رضایت مردم و احساس سربلندی و افتخار ایرانیان در جهان هدفگذاری شود.