نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفهجویی در مصرف سوخت کشور خبر داد. به گزارش تیننیوز، داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاههای کِشنده با عمر بالا گفت: ما دو سال قبل مذاکراتی با […]
نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده
رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفهجویی در مصرف سوخت کشور خبر داد.
به گزارش تیننیوز، داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاههای کِشنده با عمر بالا گفت: ما دو سال قبل مذاکراتی با شرکت بهینهسازی مصرف سوخت مذاکراتی داشتیم و نهایتاً این مذاکرات منجر به این شد که شرکت بهینهسازی پذیرفت بخشی از هزینههای نوسازی ناوگان حمل بار را برعهده بگیرد، از آنجایی که نوسازی ناوگان علاوه بر اثرات زیستمحیطی باعث صرفهجویی قابلتوجهی در مصرف سوخت میشود همه بر سر این موضوع اتفاقنظر داشتیم و خوشبختانه امروز این قرارداد به مرحله اجرا رسید.
رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در خصوص جزییات این قرارداد، افزود: براساس این قرارداد ۶۵ هزار دستگاه کِشنده بالای ۳۵ سال از محل صرفهجویی سوخت، نوسازی میشود و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بهطور متوسط در این قرارداد هزینه میشود و بهتبع آن ۴۲ هزار دلار برای هر دستگاه در طول دوره ۵ تا ۶ سال پرداخت میشود.
کشاورزیان با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده حمل بار زیانهای جدیای به محیطزیست وارد میکنند، گفت: در حال حاضر ناوگان حملونقل سنگین کشور دارای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۲۵ سال است و از لحاظ آلودگی و مصرف سوخت، در رتبههای بالا قرار دارند که باید نوسازی شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامهداد: همانطور که میدانید ایران متعهد شده است در راستای کاهش آلودگی هوا گامبردارد و یکی از این اقدامات، پروژه نوسازی ناوگان حملونقل سنگین کشور است و بر همین اساس شرکت لیزینگ ماموت با سازمان راهداری و حملونقل جادهای و همچنین شرکت بهینهسازی مصرف سوخت همکاری میکند.
کشاورزیان گفت: یک درصد از سود تسهیلات را نیز سازمان راهداری و حملونقل جادهای پرداخت میکند، براساس مصوبه دولت ۶۵ هزار دستگاه ناوگان باری بالای ۳۵ سال عمر در دوره ۵ ساله نوسازی خواهد شد.
همچنین مقرر شد براساس این قرارداد، بخش قابلتوجهی از هزینه نوسازی ناوگان حملونقل سنگین کشور توسط دولت پرداخت شود بنابراین تسهیلاتی با سود ۹ درصد و با همکاری بانکهای سامان، صادرات و … به خریداران دستگاههای کِشنده پرداخت خواهد شد و وزارت نفت نیز متعهد شده که بخشی از این هزینهها را از محل صرفهجویی سوخت تأمین کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.