وزارت راه‌ و شهرسازی برنامه‌های ویژه برای ترویج رویه‌های بتنی در کشور دارد

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور وزارت راه‌ و شهرسازی برنامه‌های ویژه برای ترویج رویه‌های بتنی در کشور دارد در فهرست آحاد بها که پیمانکاران راهسازی با آن کار می‌کنند، هم‌اکنون آیتم مشخصی برای رویه‌های بتنی وجود ندارد و پیش‌بینی نشده است و حالا با همکاری مسؤولان سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی به […]

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور

وزارت راه‌ و شهرسازی برنامه‌های ویژه برای ترویج رویه‌های بتنی در کشور دارد

در فهرست آحاد بها که پیمانکاران راهسازی با آن کار می‌کنند، هم‌اکنون آیتم مشخصی برای رویه‌های بتنی وجود ندارد و پیش‌بینی نشده است و حالا با همکاری مسؤولان سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی به دنبال تغییر آن هستیم تا این‌که انشا… سازمان برنامه آن را هم به فهرست اضافه کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی تهران رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور گفت: وزارت راه‌ و شهرسازی برنامه‌ای ویژه برای استفاده از رویه‌های سیمانی و ترویج این فرهنگ در کشور را شروع کرده است و تاکنون در این حوزه قدم‌های مهمی همچون اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد برداشته است.

سید محمد اتابک با اشاره به این‌که شخص وزیر راه و شهرسازی (عباس آخوندی) و مرکز تحقیقات وزارت راه‌و شهرسازی این کار را دنبال می‌کنند، می‌گوید: « یکی از مصوبات جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات صنعت سیمان، ترویج فرهنگ استفاده از رویه‌های بتنی و سیمانی بود و در همین زمینه نیز چند هفته قبل با همکاری انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، وزارت راه و شهرسازی و همچنین همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت همایشی در این حوزه برگزار شد که شخص وزیر راه‌و شهرسازی و معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در آن حضور داشتند و سخنرانی کردند.

وی در ادامه به مزایای استفاده از رویه‌های بتنی در پروژه‌هایی مانند ساخت باند فرودگاه، جاده و… اشاره کرد‌ و افزود: استفاده از رویه‌های سیمانی به دلیل شرایط نگهداری از نظر اقتصادی بسیار مناسب است، همچنین با توجه به گرمای زیاد در مناطق مختلف کشور ما ایجاد این رویه‌ها می‌توانند از نظر فنی‌ و مقاومت بسیار مناسب‌تر از رویه‌های آسفالتی باشد. علاوه بر این‌‌ها از نظر ایمنی و محیط‌زیست نیز تمام تحقیقات نشان می‌دهد که رویه‌های بتنی به رویه‌های دیگر ارجعیت دارند.‌

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور همچنین به قراردادی که بین این انجمن و مرکز تحقیقات وزارت راه‌ و شهرسازی برای برگزاری همایش‌های مشابه ترویج فرهنگ رویه‌های بتنی، به امضا رسیده است، اشاره ‌کرد و گفت: درحال حاضر وزارت راه‌و شهرسازی و شخص وزیر با تمام قدرت وارد گود شده‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده ازرویه‌های بتنی در پروژه‌های مختلف انجام داده‌اند. از رویه‌های بتنی می‌توان در راه، باند فرودگاه، فضاهای مختلف و سطح مانند پارک‌ها، پیاده‌رو‌ها و… استفاده کرد. دیدم که مسؤولان وزارت راه‌و شهرسازی با شهامت باند بتنی را در فرودگاه مهرآباد اجرا کردند و الان هم در حال اجرای باند بتنی در فرودگاه امام خمینی هستند.‌

اتابک همچنین به تغییرات آیین‌نامه‌ها و قوانین برای ترویج فرهنگ استفاده از رویه‌های بتنی اشاره کرد و افزود: در فهرست آحاد بها که پیمانکاران راهسازی با آن کار می‌کنند، هم‌اکنون آیتم مشخصی برای رویه‌های بتنی وجود ندارد و پیش‌بینی نشده است و حالا با همکاری مسؤولان سازمان مدیریت‌و برنامه‌ریزی به دنبال تغییر آن هستیم تا این‌که انشاا… سازمان برنامه آن را هم به فهرست اضافه کند.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یکی دیگر از پیشنهادات کمیته اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات صنعت سیمان اشاره نمود و یادآورشد: در کارگروه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد داده شد که ما به صورت ال‌سی داخلی و بودجه‌ای که از سازمان برنامه به بانک مسکن داده می‌شود برای پیش خرید و خرید سیمان از شرکت‌های سیمانی در نقاط مختلف کشور برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم که این موضوع با همکاری وزارت راه و شهرسازی‌، سازمان برنامه و انجمن انجام شد و در بانک مسکن عددی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.

 

وی در ادامه خواست‌های نیز از همکارانش داشت و گفت: از همکاران در صنعت سیمان خواهش می‌کنم که بدانند که مصرف سیمان ثابت است و قیمت‌شکنی نکنند و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های انجمن درباره قیمت‌ها را به صورت جدی دنبال و اجرایی کنند و اجازه دهند که صنعت در این دوران سخت تداوم حیات داشته باشد.