اجرای سد بش‌قارداش به مناقصه گذاشته می‌شود

یک مسؤول در شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی اعلام‌کرد‌ اجرای سد بش‌قارداش به مناقصه گذاشته می‌شود معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به توقف اجرای سد بش‌قارداش گفت: اجرای این سد برای انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته می‌شود. سیدعقیل مرتضوی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار‌کرد: پیمانکار این سد از ۳ ماه پیش […]

یک مسؤول در شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی اعلام‌کرد‌

اجرای سد بش‌قارداش به مناقصه گذاشته می‌شود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به توقف اجرای سد بش‌قارداش گفت: اجرای این سد برای انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته می‌شود.

سیدعقیل مرتضوی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار‌کرد: پیمانکار این سد از ۳ ماه پیش به پیمان پایان داده و اجرای این پروژه نیز از یک سال گذشته متوقف شده است.

وی علت پایان پیمان را پرداخت نشدن طلب پیمانکار عنوان‌کرد و افزود: میزان اعتبار سد بش‌قارداش در قرارداد ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است و پیمانکار اکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این شرکت مطالبه دارد.

وی افزود: اکنون منتظر اعتبارات هستیم و در صورتی که اعتبار خوب و مناسبی برای سد بش‌قارداش گذاشته شود، اجرای این طرح به مناقصه می‌رود.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که ۳ سرمایه‌گذار برای اجرای سد بش‌قارداش اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: یکی از گزینه‌ها برای سرعت دادن به اجرای این سد، واگذاری آن به بخش خصوصی است و در این زمینه در حال رایزنی و بررسی شرایط هستیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی اظهار‌کرد: اجرای سد بش‌قارداش به لحاظ وجود ظرفیت‌های گردشگری مناسب در بوستان ملی بش‌قارداش، شرایط خوبی به لحاظ دستیابی به سود، برای سرمایه‌گذاری دارد.

سد بش‌قارداش با هدف تأمین آب بخشی از زمین‌های کشاورزی، آب مورد نیاز فضای سبز پارک تفریحی بش‌قارداش و توسعه فضای تفریحی و جاذبه‌های گردشگری این منطقه ساخته می‌شود.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی، با طول تاج ۴۱۲ متر، عرض تاج ۸ متر، ارتفاع تاج از بستر ۲۵ متر و حجم مخزن آن یک میلیون و ۸۴۰ هزار متر مکعب است.

 

ظرفیت مخزن آن یک میلیون و ۸۴۰ هزار مترمکعب است که یک میلیون متر مکعب از این مقدار برای تأمین آب فضای سبز و کشاورزی و بقیه برای تأمین آب اهداف گردشگری خواهد بود.