خرید شیر مدارس بدون برگزاری مناقصه

در راستای افزایش کیفیت صورت می‌گیرد خرید شیر مدارس بدون برگزاری مناقصه مدیرعامل هولدینگ صنایع غذایی، کشاورزی ‌و دارویی صندوق بازنشستگی کشور از صادرات ۶۰ میلیون دلار شیرخشک طی ۱۰ ماه گذشته به خارج از کشور خبر داد. به گزارش ایرنا،علی رومی با بیان این‌که طی ۱۰ ماه گذشته‌، مجموعه صنایع شیر ایران، ۶۰ میلیون […]

در راستای افزایش کیفیت صورت می‌گیرد

خرید شیر مدارس بدون برگزاری مناقصه

مدیرعامل هولدینگ صنایع غذایی، کشاورزی ‌و دارویی صندوق بازنشستگی کشور از صادرات ۶۰ میلیون دلار شیرخشک طی ۱۰ ماه گذشته به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا،علی رومی با بیان این‌که طی ۱۰ ماه گذشته‌، مجموعه صنایع شیر ایران، ۶۰ میلیون دلار شیرخشک به روسیه صادر کرده است،

اظهار کرد: از این میزان ۴ تا ۶ میلیون دلار مربوط به یارانه می‌شود که انتظار می‌رود دولت این مبلغ را سریع‌تر به ما اختصاص دهد.

وی تصریح‌کرد: دولت تدبیر و امید طی ۳ سال گذشته حمایت خوبی را از واحدهای تولیدی داشته و با همه توان بر رفع مشکلات آنها اهتمام داشته است.

رومی با بیان این‌که امسال موفق شدیم شیرخشک نوزاد تولید کنیم‌، اظهار‌کرد: بخشی از نیاز وزارت بهداشت را مجموعه صنایع شیر ایران تأمین می‌کند.

وی گفت: مجموعه صنایع شیر ایران با برند پگاه در سطح کشور و بین‌المللی عرضه می‌شود و زیر مجموعه هولدینگ صندوق بازنشستگی است که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل هولدینگ صنایع غذایی، کشاورزی‌ و دارویی صندوق بازنشستگی کشور به توزیع شیر مدارس نیز اشاره و بیان‌کرد: از افتخارات دولت یازدهم توجه به شیر مدارس است که امسال متأسفانه مدتی قرارداد با آموزش ‌و پرورش کمی عقب افتاد اما دوباره اکنون شروع شده است.

وی یادآورشد: در گذشته آموزش و پرورش شیر مدارس را به مناقصه می‌گذاشت که تولید کننده مجبور به کاهش کیفیت می‌شد تا هزینه تمام شده را جبران کند.

رومی اضافه‌کرد: اکنون یکی از شاخصه‌های مهمی را که بررسی می‌کنند از نظر کیفیت است و دیگر مناقصه‌ای درکار نیست.

وی با اشاره به اهمیت مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در سلامت جامعه گفت: براساس آخرین آمار سرانه مصرف سالانه لبنیات کشور بین ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم برای هر ایرانی است اما این آمار د‌ر کشورهای پیشرفته به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

 

رومی تصریح‌کرد: فرهنگ‌سازی مصرف شیر نه تنها موجب رونق واحدهای تولیدی این بخش‌، اشتغالزایی‌، رونق صنعت دامداری می‌شود، بلکه موجب افزایش سلامت جامعه نیز می‌شود.