سفر ۱۶۰ هیأت اقتصادی و سیاسی برای عقد قرارداد به ایران

یک مسؤول معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد سفر ۱۶۰ هیأت اقتصادی و سیاسی برای عقد قرارداد به ایران معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال فروش محصولات دانش‌بنیان در کشور محقق می‌شود. به گزارش ایرنا؛ علی وطنی در حاشیه دومین همایش ملی توسعه پایدار […]

یک مسؤول معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد

سفر ۱۶۰ هیأت اقتصادی و سیاسی برای عقد قرارداد به ایران

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال فروش محصولات دانش‌بنیان در کشور محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ علی وطنی در حاشیه دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهارداشت: در ۳ سال گذشته ۵ هزار میلیارد ریال فروش شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم و امیدواریم تا پایان سال جاری فروش محصولات دانش‌بنیان از مرز ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور فراتر رود.

وی گفت: خوشبختانه در قدم‌های اول در استان ساحلی به‌طور خاص استان خوزستان این کار انجام شده و امید است با به‌کارگیری پژوهش‌های انجام شده و توسعه علمی و فناوری شاهد اشغال روزافزون و پیشرفت‌های دانش‌بنیان از سوی دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور باشیم.

وطنی تأکیدکرد: ۱۸ ارگان دریایی کشور باید به جای واردات و خرید شناور‌ها یا هر یک از فناوری‌ها از خارج کشور به ظرفیت‌های ملی توجه کنند.

وی ادامه‌داد: به نظر می‌رسد ملت تصمیم گرفته که به جای اقتصاد مبتنی بر خام‌فروشی به اقتصاد مبتنی بر دانش به خصوص فناوری دانش‌بنیان دست پیدا کنند.

رونمایی از سند توسعه پایدار توسط رییس‌جمهوری

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رونمایی از سند توسعه پایدار توسط رییس‌جمهوری را یادآور شد و گفت: این سند ۳ ساله بوده در دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و به‌زودی توسط رییس‌جمهوری جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بعد از برجام بیش از ۱۶۰ هیأت اقتصادی و سیاسی برای عقد قرارداد به ایران سفر کردند اما آیا برای استفاده از این بازار می‌توان مشکلات را با روش‌های سنتی مرتفع کرد؟

وطنی با بیان این‌که در تولید علم جایگاه علمی کشور در سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده؛ گفت: در ۱۰ سال گذشته تولید علم و فناوری در کشور از جایگاه ارزشمندی برخوردار شده ولی باید تلاش کرد تا تولید علم و فناوری را به دارایی و ثروت تبدیل کرد.

وی شمار شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را دو هزار و ۷۸۷ شرکت عنوان کرد و گفت: سهم خوزستان از این تعداد ۶۵ شرکت است با وجود ۲۴۲ هزار دانشجو و ۴ هزار و ۸۷ هیأت علمی جای توسعه پایدار بر محور دریا به خصوص در دو شهر بندری آبادان و خرمشهر وجود دارد.

وطنی با بیان این‌که سهم استان خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان کم است، گفت: امید است تمام شرکت‌های دولتی و خصوصی بستر اشتغال را فراهم کنند و سهم دریا و سهم استان از دریا در اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌تر شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: اگر به جوانان زیر ۳۰ سال در شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت داده شود، برای عبور از اقتصاد متکی بر نفت به اقتصاد بر مبنای نفت توجه کرده و به جای خام فروشی، فناوری نفت و گاز را صادر خواهیم کرد.

وطنی گفت: تا به حال ۵ عنصر کربن، اکسیژن، گوگرد و ازت بیش از ۷ میلیون فرایند شناسایی شده است گرچه هنوز به تجاری نشده‌اند.

 

دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور با حضور مسؤولان کشوری و استانی و اساتید دانشگاه علوم و فنون دریایی بصره کشور عراق به مدت دو روز چهارشنبه و پنجشنبه در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.