رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ایجاد جهش در حوزه ترانزیت کالا را در گروی ارتقای زیرساختها در پایانههای مرزی کشور عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، داریوش امانی؛ در دومین نشست کمیته ترانزیت و پایانههای مرزی مرداد ماه ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به تشکیل دبیرخانه […]
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ایجاد جهش در حوزه ترانزیت کالا را در گروی ارتقای زیرساختها در پایانههای مرزی کشور عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، داریوش امانی؛ در دومین نشست کمیته ترانزیت و پایانههای مرزی مرداد ماه ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به تشکیل دبیرخانه برنامه هفتم توسعه، باید تکالیف و برنامههای محول شده به سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این برنامه بررسی و واکاوی شود. وی بیان داشت: با توجه به افق ترسیم شده مبنی بر ترانزیت سالانه ۴۰ میلیون تن کالا تا پایان برنامه هفتم در کشور، توجه به تقویت پایانههای مرزی و زیرساختهای جادهای در محورهای منتهی به پایانهها و همچنین تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات هر یک از پایانهها در ابعاد امکانات زیرساختی و ساختار نیروی انسانی ضرورت دارد. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، تعیین اولویتبندیها با توجه به ظرفیتها و کاستیهای موجود و انجام مطالعات تطبیقی درخصوص بررسی وضعیت و زیرساختهای ترانزیتی در کشورهای همسایه را از دیگر الزامات و مبانی پیشرو برای تصمیمگیری بر پایه اطلاعات دقیق و مبتنی بر آمار خواند. امانی؛ تأکید کرد: باید با عبور از روزمرگیها، احصاء دقیق رویکردها و بررسی راهکارها و پیشنهادات کارشناسانه، افق و برنامه کاری روشنی در حوزه ارتقای حوزه ترانزیت کشور را به منظور ارائه در جلسه شورایعالی ترانزیت که براساس قانون برنامه هفتم در سطح رئیسجمهور برگزار میشود، مهیا گردد. وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در دنیا و گرایش کشورها به سمت تقویت حوزه ترانزیت، عنوان کرد: این مهم در کشورمان نیز باید با انجام مطالعات تطبیقی از طریق جذب مشاوران توانمند و استدلالهای علمی با محوریت افزایش بهرهوری حملونقل مورد توجه قرار گیرد. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، در ادامه از افزایش ۷۰ درصدی ترانزیت کالا در چهار ماهه نخست امسال خبر و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابلتوجهی از ترانزیت از طریق جاده در حال انجام است، در راستای تقویت ترانزیت توجه به افزایش زیرساختهای جادهای و کریدورها، خدمات دهی به ناوگان خارجی و داخلی و آمادهسازی مجتمعهای خدماتی رفاهی از اولویتها است. امانی؛ با اشاره به نقش بازارچههای مرزی در تقویت اقتصادی جغرافیای مجاور آنها گفت: کارکرد این بازارچهها باید در کنار پایانههای مرزی در قالب دیدگاههای کارشناسانه همه دستگاههای ذیربط بررسی شود. در ادامه، محمد تیموری؛ معاون برنامه ریزی؛ سازمان راهداری و حملونقل جادهای، اظهار داشت: احکام خوبی در قانون برنامه هفتم توسعه در بخش حملونقل و پایانههای مرزی، دالانهای ترانزیتی و ورود خودروهای کِشنده دیده شده است. تیموری؛ از تشکیل کمیته دایمی پایش و نظارت بر برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری و حملونقل جادهای خبر و ادامه داد: تدوین سند ملی ترانزیت، توسعه دالانهای ترانزیتی، اصلاح فرآیندها و رویهها برای تحقق سهم ۴۰ میلیون تُنی ترانزیت در برنامه هفتم توسعه اولویت دارد. همچنین جواد هدایتی؛ مدیرکل دفتر ترانزیت و حملونقل بینالمللی، از تحقق ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن کالا در بخش جادهای کشور طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. هدایتی؛ با اشاره به پیشبینی ترانزیت ۱۸ میلیون تُن کالا در سالجاری گفت: با توجه به تأکید رئیسجمهور و وزارت راهوشهرسازی در اولویت بخشی به اجرای برنامه هفتم توسعه، به نظر میرسد با وجود این امر، نیازمند تغییر رویکردهای ساختاری و آسیبشناسی به منظور سیاستگذاری در تحقق افزایش حجم ترانزیت از طریق هماندیشی و مشارکت فعال همه دستگاهها و دفاتر ذیربط ستادی و استانی با تعامل سازنده با بخشهای خصوصی به ویژه با توجه به مسئولیت پیشبینی شده وزارت راهوشهرسازی در حوزه ترانزیت و لجستیک در کشور، هستیم.
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: عوامل متعدد مختلکننده زمان و هزینه تردد در پایانههای مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ از برگزاری۳۲نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور خبر داد و افزود: در این نشست، عملکرد فعلی پایانههای مرزی استان آذربایجانغربی […]
دیدگاه بسته شده است.