جای شرکت‌های خدمات صادرات خالی است

جای شرکت‌های خدمات صادرات خالی است مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری بانک توسعه صادرات اقدامات شرکت‌های خدمات صادرات و همچنین شرکت‌های مدیریت خدمات صادرات را پر کردن خلأهای صادراتی عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها بین تولیدکنندگان محصولات برخوردار از مزیت‌های صادراتی و بازارهای بین‌المللی ارتباط برقرار می‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سعید مستشار، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری بانک […]

جای شرکت‌های خدمات صادرات خالی است

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری بانک توسعه صادرات اقدامات شرکت‌های خدمات صادرات و همچنین شرکت‌های مدیریت خدمات صادرات را پر کردن خلأهای صادراتی عنوان کرد و گفت: این شرکت‌ها بین تولیدکنندگان محصولات برخوردار از مزیت‌های صادراتی و بازارهای بین‌المللی ارتباط برقرار می‌کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سعید مستشار، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری بانک توسعه صادرات با اشاره به این‌که ما از ظرفیت‌های صادراتی بالقوه بزرگ و مهمی برخوردار هستیم ولی بسیاری از شرکت‌های ایرانی از دانش صادراتی چندانی برخوردار نیستند، گفت: این نقطه ضعفی جدی است زیرا در فضای کسب و کار و تجارت بین‌الملل فعلی که صادرات نهادینه شده، خود را از امکانی بزرگ محروم می‌سازیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما در حوزه پتروشیمی رقمی نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار در سال نیز صادرات داشته‌ایم ولی در بخش پایین‌دستی و زنجیره ارزش این کالا رقم صادراتی ما در اعدادی با سقف یک میلیارد دلار در سال نوسان کرده است.

 

به عقیده مستشار، پایین‌بودن تکنولوژی تولید در فرآوری موادخام همچنین ناآشنایی با ادبیات رایج سیستم‌های تجارت بین‌الملل را باید از دلایل این وضعیت برشمرد.