دست ۱۲ متهم پرونده فساد نفتی هنوز رو نشده است

    عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، در واکنش به صدور حکم اعدام بابک زنجانی، گفت: پرونده متهم نفتی مافیایی بوده و یکی از بزرگ‌‌ترین پرونده فساد اقتصادی قرن است. امیرعباس سلطانی درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره صدور حکم اعدام برای متهم نفتی در دادگاه بدوی، گفت: اجرای این حکم نه تنها […]

 

 

عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، در واکنش به صدور حکم اعدام بابک زنجانی، گفت: پرونده متهم نفتی مافیایی بوده و یکی از بزرگ‌‌ترین پرونده فساد اقتصادی قرن است.

امیرعباس سلطانی درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره صدور حکم اعدام برای متهم نفتی در دادگاه بدوی، گفت: اجرای این حکم نه تنها از مشکلات این پرونده نمی‌کاهد بلکه ابهامات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که پرونده متهم نفتی مافیایی بوده و بزرگ‌‌ترین پرونده فساد اقتصادی قرن است، افزود: «بابک زنجانی» در فساد اقتصادی نفتی یک شاخه از درخت تنومندی است که هنوز مشخص نشده است.

اعدام بابک زنجانی ساخت ویترین دیگری را موجب می‌شود

وی ادامه داد: با از بین رفتن ویترین بزرگ‌‌ترین فساد اقتصادی ساخت ویترین دیگری از سوی افراد متواری شده از دست قانون در این پرونده آغاز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: اعدام بابک زنجانی ویترین بزرگ‌‌ترین فساد اقتصادی قرن را نابود خواهد کرد.

سلطانی با تأکید بر این‌که باور «زنجانی» به حکم اعدام می‌تواند ناگفته‌ها و ابهامات بسیاری را رو کند، گفت: جای تعجب دارد که وکیل این متهم به جای اظهار نظر در خصوص اعتراض به این حکم از عدالت دستگاه قضا می‌گوید.

ناگفته‌های بسیاری در خصوص افراد حمایت کننده بابک زنجانی هنوز باقی مانده است

وی با بیان این‌که ناگفته‌های بسیاری در خصوص افراد حمایت کننده «بابک زنجانی» هنوز باقی مانده است، تصریح کرد: بسیاری از افراد با نفوذ در دولت قبل مجوز به تخلف «بابک زنجانی» داده و وی را تصمین کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که اعدام «بابک زنجانی» در هر حال مردم را در ابهامی گسترده فرو خواهد گذاشت، افزود: نباید صورت مسأله با اعدام این متهم پاک شود.

وی با بیان این‌که باید تکلیف تمامی افراد ذی نفوذ در پرونده بابک زنجانی مشخص شود، گفت: باید هر ۱۲ نفر متخلف این پرونده به سزای اعمال خود برسند.

عضوکمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، یادآور شد: مطالبه مردم در خصوص پرونده متهم نفتی روشنگری در خصوص این پرونده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در نود و سومین نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی در دادگاه بدوی خبر داد و گفت: دادگاه بدوی این ۳ متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شده است.