مهدی قرهداغلی – رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: نزدیک به چهارمیلیونونیم موتورسیکلت پلاک شده در تهران تا سال ۱۴۰۲ داریم و سالانه ۲۵۰ هزار موتورسیکلت نیز به آن اضافه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ سیدابوالفضل موسویپور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در نشست خبری خود که برگزار شد، گفت: نزدیک به چهارمیلیونونیم موتورسیکلت پلاک […]
مهدی قرهداغلی – رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: نزدیک به چهارمیلیونونیم موتورسیکلت پلاک شده در تهران تا سال ۱۴۰۲ داریم و سالانه ۲۵۰ هزار موتورسیکلت نیز به آن اضافه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ سیدابوالفضل موسویپور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در نشست خبری خود که برگزار شد، گفت: نزدیک به چهارمیلیونونیم موتورسیکلت پلاک شده در تهران تا سال ۱۴۰۲ داریم و سالانه ۲۵۰ هزار موتورسیکلت نیز به آن اضافه میشود. قطعاً با این تعداد زیاد موتورسیکلت در تهران با توجه به اینکه جمعیت تهران نزدیک به ۱۴ میلیون جمعیت ثابت و شناور تهران است با این حجم از تردد موتورسیکلتسواران به صورت سنتی و فیزیکی پلیس نمیتواند این حجم از تردد را کنترل کند. وی ادامه داد: ما همانطور که کمربند ایمنی را نهادینه کردیم استفاده از کلاه ایمنی را نیز نهادینه خواهیم کرد. موسویپور؛ تصریح کرد: در بررسی پنج ساله، ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلتسواران است. همچنین ۶۱ درصد تصادفات جرحی نیز متعلق به موتورسیکلتسواران است. ۹۰ درصد موتورسیکلتها به سن فرسودگی رسیدهاند. اکثریت موتورسیکلتسواران این تفکر را دارند که وسیله حملونقل نیستند و از هر جا بتوانند تردد میکنند و به قانون پایبند نیستند. حمل بار نامتعارف، سلب آسایش از دیگر مشکلات موتورسیکلتسواران است از همینرو ضرورت اجرای طرح موتورسیکلتسواران مشخص شد. وی با اشاره به اهداف این طرح، گفت: همه آرزو دارند که تردد موتورسیکلتسواران ساماندهی شده و نظم داده شود. کنترل بر خط از اهداف این برنامه است که بخشی از آن در حال اجراست. همچنین مسئولسازی سازمانها از دیگر اهداف این طرح است. رویکرد ما در این طرح نیز مشخص است. مهمترین رویکرد ما این است که فرد نسبت به خود، خانواده و جامعه احساس مسئولیت داشته باشد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: همه ما در خانوادههایمان فردی را داریم که در هنگام موتورسیکلتسواری تصادف کرده و مشکلاتی را برای خود و خانوادهاش ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: ما در رویکردهایمان از خودمان شروع کردهایم. هیچ پلیسی بدون کلاه ایمنی حق ورود به مقر را ندارد. همه ادارات و سازمانها و بخشخصوصی نیز باید به این موضوع پایبند باشند و افرادی که از موتورسیکلت استفاده میکنند را ملزم به رعایت استفاده از کلاه ایمنی کنند اگر مسئولی برای جان کارمند خود متعهد باشد باید این الزام را ایجاد کند. موسویپور؛ تصریح کرد: طرحهای مختلفی درخصوص برخورد با تخلفات موتورسیکلتسواران طی سالیان گذشته اجرایی شده است. نتیجه توقیف با کفی شد ۶۵ هزار موتورسیکلت توقیفی رسوبی در پارکینگها که هیچ کسی به سراغ آنها نیامده است. راهکارهای زیادی برای ساماندهی تردد موتورسیکلتسواران انجام شده است و ما از ۲۱ راهکار به ۱۰ راهکار مؤثر درخصوص انضباطبخشی رسیدیم و از همینرو نام این طرح را طرح ۱۰ گذاشتهایم که بخشی از اقدامات ما سلبی و بخشی ایجابی است. به دنبال این هستیم که موتورسیکلتسواران را بر خط کنترل کنیم. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: با روشهای مختلف میتوان برخط موتورسیکلتسواران را کنترل کرد و اعمال قانون را انجام داد و باید به این فرآیند برسیم و از برنامههای ما است که یکی از مهمترین راههای ساماندهی و کنترل موتورسیکلتسواران است. از روز گذشته نیز مرحله دوم طرح ۱۰ شروع شده است و درخصوص اصلاحات هندسی و ایجاد توقفگاهها، کلاس آموزشی و … اقداماتمان گسترش پیدا کرده است. اقداماتی مانند کفی هم با توجه به اینکه از اقدامات سلبی ماست ادامه خواهد داشت. وی درباره آمار تخلفات موتورسیکلتسواران از ابتدای سال، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۱۵ هزار ۱۷۸ موتورسیکلت اعمال قانون شده است. بیش از ۳۹ هزار دستگاه توقیف ساعتی شدهاند. بیش از سه هزار دستگاه با کفی به پارکینگ منتقل شدهاند. ۵۹ هزار و ۸۵۱ دستگاه موتورسیکلت در محل رفع اثر پوشش پلاک شده است. این طرح در ۱۵ محل با حضور شهرداری، پلیس آگاهی و انتظامی و راهنمایی و رانندگی آغاز شده است. یک کار تلفیقی است که با این اکیپ انجام میشود.۷۰۰ هزار تومان جریمه پوشش پلاک است و برای کسی صرف ندارد پوشش پلاک داشته باشد. اعمال قانون برای این موتورسیکلتها توسط این اکیپ حتماً انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: برخی از موتورسیکلتها شبها اصلاً دیده نمیشوند و چراغ هم ندارند و از همینرو ما در محل آشکارسازی را برای این موتورسیکلتها انجام میدهیم و تاکنون ۲۳ هزار دستگاه آشکارسازی شدهاند. در بحث مهندسی ترافیک در طرح ۱۰ در ۱۹ محل توقفگاه ایجاد کردهایم این کار با همکاری شهرداری انجام شده است. اصلاحات هندسی در ۲۶ محل در خطوط ویژه انجام شده است. موسویپور؛ ادامه داد: براساس نتایج طرح۱۰، ۲۷درصد فوتیهای موتورسیکلتسواران در این چهار ماهه کاهش پیدا کرده است. تصادفات منجر به فوت و جرح در سه محور پرتصادف از جمله ولیعصر و آیتا… سعیدی کاهش پیدا کرده است. در یک ساعت بررسی کردیم و مشاهده کردیم در مجموع روزانه ۲۲ درصد موتورسیکلتها کلاه ایمنی استفاده میکنند اما استفاده از کلاه ایمنی در صبحها بیش از عصرهاست. وی ادامه داد: در چهار ماهه ابتدای سال ۱۲۲ نفر موتورسیکلتسواران فوت شدهاند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. وی با اشاره به طرح جاماندگان اربعین، گفت: از ادارات بیمه شرکتهای خصوصی و خیرین تقاضا داریم تا در ایستگاههای صلواتی ایجادشده، نذر فرهنگی داشته باشند و کلاه ایمنی هدیه دهند. او افزود: در این چهار ماهه بیش از شش میلیون بار اعمال قانون وسیله نقلیه داشتهایم که هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. ۳۱ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل شدهاند. در چهار ماهه ابتدای سال ۳۹ نفر معادل ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تصادفات منجر به فوت در موتورسیکلتسواران داشتهایم ۵۸ درصد تصادفات در شب بوده و عمدتاً در بزرگراهها بوده است. وی ادامه داد: از حوزه معاونت حملونقل ترافیک شهرداری تقاضا داریم رفع نواقص دوربینها به سرعت انجام شود. ۲۰ درصد تصادفات منجر به فوت در سه بزرگراه امام علی(ع)، آزادگان و امام رضا(ع) است. یکمیلیون و ۴۰۰ هزار تا یکمیلیون و ۵۰۰ هزار تردد روزانه از شهرهای اطراف به شهر تهران داریم. روزانه ۹۰۰ هزار خروجی هم از شهر تهران داریم. موسویپور؛ تصریح کرد: در برخی از نقاط با مشکل روشنایی مواجه هستیم. بیش از ۵۶ هزار کامیون در تخلفات شبانه اعمال قانون و ۱۶ هزار کامیون به دلیل تخلفات شبانه توقیف شده است. بیش از ۹ هزار دستگاه خودروی سنگین توقیف ساعتی و بیش از ۲۶ هزار خودرو توقیف ساعتی شدهاند. ۸۹۵ دستگاه خودرو سرعت غیرمجاز داشتهاند پیامک دریافت کردهاند ۲۰۳ مورد مراجعه نکردهاند که براساس قانون شامل منع خدمات خودرویی شدهاند. وی درباره سامانه سپند، گفت: برابر مقررات مسئول اجرای این سامانه شهرداریها و دهیاریها هستند دانشآموزان باید در این سامانه ثبتنام کرده و تا پایان شهریور باید برچسب به سرویس مدارس از سوی شهرداری داده شود. رانندگان باید سه سال از مدت زمان گواهی نامه شان گذشته باشد اگر سه بار تخلف حادثه ساز داشته باشند با ممنوعیت فعالیت مواجه خواهند شد در سرویس مدارس بیش از چهار نفر نباید حضور داشته باشند تاکنون ۱۴۸ شرکت شناسایی و ۲۷ هزار دانش آموز در این سامانه برای استفاده از سرویس مدارس ثبتنام کردهاند. همچنین براساس قانون ما باید هر شش ماه تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به شهرداری تهران بدهیم.
گروه خودرو- فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: وضعیت فعلی موتورسیکلتها در شهر اسفناک است و فرهنگ استفاده از موتورسیکلت باید از یک جایی شروع شود. به گزارش مناقصهمزایده، سردار محمدیان؛ با حضور در مراسم الحاق ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین به ناوگان پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: پلیس در همه دنیا سازمانی است که هم نیروی […]
مهدی قرهداغلی – تخصیص ارز به صنعت موتورسازی در ایران، موضوعی پیچیده و حائزاهمیت است چراکه بخش عمدهای از مواد اولیه تولید موتورسیکلت از خارج وارد میشود. تخصیص درست ارز به این صنعت علاوه بر اینکه باعث کنترل قیمت موتورسیکلت میشود، با کاهش قیمت و افزایش کیفیت، تولیدکنندگان را قادر به رقابت با محصولات خارجی […]
در مزایدههای فوقالعاده ۵۹۶ و ۵۹۷ که از ۱۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۹ اسفندماه ادامه دارد ۱۶۰ دستگاه موتورسیکلت عرضه شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، آخرین مزایده فوقالعاده موتورسیکلتهای بالای ۲۵۰ سیسی (شماره ۵۹۵ (بالای ۴۵۰ سیسی) و ۵۹۶ (۲۵۰-۴۵۰ سیسی) مختص دستگاههای […]
رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت، با بیان اینکه برای سالجاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه با عمق داخلیسازی ۴۰ درصد برنامهریزی شده است، گفت: صنعت موتورسیکلت یکی از فعالترین و بیحاشیهترین صنایع در کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، جلیل مجاهد؛ با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت یکی از فعالترین و بیحاشیهترین صنایع در کشور است، اظهار داشت: صنعت […]
دیدگاه بسته شده است.