رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد

فراگیر شدن مفهوم معدن لازمه توسعه پتانسیل‌های معدنی کشور

 رئیس هیئت عامل ایمیدرو، فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پایین‌دستی را حیاتی خواند و گفت: اولویت نخست روابط‌عمومی، شناساندن پتانسیل توسعه بخش معدن و صنایع‌معدنی به جامعه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا؛ در نشستی با کارکنان روابط‌عمومی ایمیدرو، افزود: امروزه با توجه به جایگاهی که این حوزه از اقتصاد […]

 رئیس هیئت عامل ایمیدرو، فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پاییندستی را حیاتی خواند و گفت: اولویت نخست روابط‌عمومی، شناساندن پتانسیل توسعه بخش معدن و صنایع‌معدنی به جامعه است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا؛ در نشستی با کارکنان روابط‌عمومی ایمیدرو، افزود: امروزه با توجه به جایگاهی که این حوزه از اقتصاد در توسعه، اشتغال، ارزآوری و استقلال اقتصادی پیدا کرده، نیاز به معرفی بیشتری دارد و این مهم با همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی رسانه انجام‌شدنی است. معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت، فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پایین‌دستی را حیاتی خواند و تأکید کرد: عموم مخاطبان ما باید از اقدامات، تحولات معدن و صنایع‌معدنی و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای و توانمندی‌های این بخش، اطلاعات بیشتری کسب کنند که این امر در نهایت به اقبال بیشتر مردم برای حضور در این حوزه کمک خواهد کرد. وی با اشاره به ورود فناوری‌های جدید به عرصه تولید محتوا، یادآور شد: دسترسی به تکنولوژی‌های جدید و ورود سرمایه از مبادی مختلف، می‌تواند زمینه را برای تحقق اهداف توسعه‌ای فراهم کند به شرط آنکه پیش از آن، بخش‌خصوصی و مردمی اطلاعات مورد نیاز برای حضور در حوزه معدن را کسب کنند. موثقی‌نیا؛ در ادامه گفت: امروزه هوش‌مصنوعی به ابزاری برای تولید محتوا در روابط‌عمومی‌ها تبدیل شده و لازم است بخش معدن و صنایع‌معدنی نیز به دانش روز مجهز شود. وی همچنین استفاده از تجهیزات جدید در تولیدات تصویری و گرافیکی را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: حضور فعال و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند حوزه معدن و صنایع‌معدنی را بیش از پیش معرفی کند. رئیس هیئت عامل ایمیدرو، در عین حال به کاهش ورودی‌های رشته معدن اشاره کرد و گفت: به‌رغم تمامی توانمندی‌های این بخش در درآمدزایی و اشتغال، شاهد اقبال چندانی از سوی دانشجویان به رشته‌های معدنی نیستیم که برای رفع این چالش باید با همکاری‌های چندجانبه با مراکز علمی و دانشگاهی، این نقصیه را برطرف کرد. موثقی‌نیا؛ یادآور شد: طی دهه‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های معدنی ایجاد شده، رشد و توسعه یافته‌اند و اکنون به‌عنوان بزرگان و لیدرهای بازار بورس شناخته می‌شوند و سودهای قابل‌توجهی نصیب سرمایه‌گذاران و سهامداران کرده‌اند. وی تصریح کرد: تمامی این دستاورد‌ها به سبب پتانسیل‌هایی است که در دل معدن نهفته شده و فرصت‌های بسیاری نیز در آن وجود دارد. معاون وزیر صمت، در بخش دیگری از سخنانش، کُندی سیستم‌های اداری و دولتی را یکی از چالش‌های روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: این حوزه نیز همانند دیگر بخش‌ها، نیاز به افزایش ریسکپذیری دارد. وی اظهار داشت: روابط‌عمومی‌ها ویترین سازمان هستند و باید مراقب تصویر درون‌سازمانی و برون‌سازمانی یک مجموعه باشند. موثقی‌نیا؛ تأکید کرد: با همکاری سایر بخش‌ها می‌توان معرفی بهتری از توانمندی‌های معدنی ارائه کرد اما اجرای برنامه‌ها، به سبب تخصصی که در روابط‌عمومی وجود دارد باید در اختیار این بخش قرار گیرد و از موازی‌کاری‌ها پرهیز کرد.