بهره‌مندی از منابع بانکی جهت پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۲۷ میلیارد تومان از منابع بانکی و دولتی جهت پرداخت وام اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است. به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در دیدار با استاندار گلستان اظهارکرد: اصلی‌‌ترین کار ما در کمیته امداد، بحث […]

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۲۷ میلیارد تومان از منابع بانکی و دولتی جهت پرداخت وام اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در دیدار با استاندار گلستان اظهارکرد: اصلی‌‌ترین کار ما در کمیته امداد، بحث اشتغال، خودکفایی و خوداتکایی مددجویان است، که این مسأله مورد تأکید دولت نیز است.

وی با اشاره به این‌که کم‌تر از یک درصد از معوقات بانکی مربوط به وام اشتغال افراد تحت پوشش این کمیته است، افزود: این امر باعث می‌شود که بانک‌ها خودشان برای وام دادن به این افراد اشتیاق داشته باشند.

فتاح عنوان‌کرد: این‌که افراد تحت پوشش را اضافه کنیم هنر نیست، هنر این است که افراد را با اشتغال و غیره از تحت پوشش کمیته امداد خارج کنیم. کمیته امداد جای ماندن خانواده‌ها نیست بلکه یک اورژانس اجتماعی است که خانواده‌ها را سرو سامان داده و از وضعیت قبلی نجات می‌دهد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اصلی‌‌ترین و پر هزینه‌‌ترین مشکل افراد تحت پوشش، مسأله مسکن است و تا این مسأله حل نشود، نمی‌توان افراد تحت پوشش را سامان داد.

فتاح از استاندار گلستان خواست، واحدهای مسکن مهر در استان که فاقد متقاضی هستند را در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این‌که در طرح تکفل ایتام در کشور یک میلیون حامی وجود دارد، اظهارکرد: به ازای هر یتیم تحت پوشش در این طرح، ۵ حامی وجود دارد.

پرویز فتاح در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان نیز افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: کمک‌های مردم به صندوق‌های کمیته امداد نشان‌دهنده اعتماد آنها به فعالیت‌های این کمیته است. البته حد این مقدار می‌تواند بالاتر هم باشد.

وی با اشاره به این‌که ضعف در معرفی و شناساندن برخی از فعالیت‌های کمیته امداد خوشایند نیست، افزود: هدف ما حل مشکلات نیازمندان به احسن وجه و در سریع‌‌ترین زمان ممکن است.

فتاح با بیان این‌که تلاش ما این است که افراد تحت پوشش کمیته امداد به سمت درآمدزایی بروند، اظهارکرد: با همکاری دولت سال گذشته به ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد وام اشتغال اعطا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که تحصیل فرزندان تحت پوشش کمیته امداد جزو اولویت‌های ماست، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.