داخلی‌سازی قطعات گلوگاهی خودرو راهی برای جلوگیری از زیان

رئیس دانشگاه علم و صنعت، گفت: در صنعت خودرو نیازی به بومی‌سازی کل قطعات نیست، بلکه باید قطعات گلوگاهی را داخلی‌سازی کرد تا در مواجهه با شرایط حساس به صنعت خودرو زیان وارد نشود. به گزارش صداوسیما، داوود یونسیان؛ با اشاره به زیان روبه افزایش خودروسازان در سال‌های اخیر، گفت: روش مدیریتی و حکمرانی در […]

رئیس دانشگاه علم و صنعت، گفت: در صنعت خودرو نیازی به بومی‌سازی کل قطعات نیست، بلکه باید قطعات گلوگاهی را داخلی‌سازی کرد تا در مواجهه با شرایط حساس به صنعت خودرو زیان وارد نشود. به گزارش صداوسیما، داوود یونسیان؛ با اشاره به زیان روبه افزایش خودروسازان در سال‌های اخیر، گفت: روش مدیریتی و حکمرانی در صنعت خودرو باعث شده که این صنعت زیان‌ده باشد و کیفیت خودرو متناسب با خودرو‌های جهانی رشد نکند؛ این روش مدیریتی، مبتنی بر روش دولتی بوده که در دنیا کم است و ر‌ها شدن از آن، الزامات سختی دارد، در واقع برای خارج شدن از حالت دولتی نیاز به تدبیر ویژه‌ای است. به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، روش حکمرانی و مدیریتی در صنعت خودرو باعث شده یارانه‌های آشکار و پنهانی به این صنعت داده شود که همین موضوع سرعت حرکت فناوری را کند کرده است. یونسیان؛ افزود: از طرفی در سال‌های اخیر ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها کم بوده که تقویت این رابطه می‌تواند تأثیر‌گذار بسزایی در این صنعت بگذارد. وی با اشاره به داخلی‌سازی خودرو و مزیت‌های آن، گفت: لزوماً اینکه خودرویی را صددرصد در داخل تولید کنیم، از منظر اقتصادی و بازاری که وجود دارد، مزیت نیست. آنچه که هوشمندانه در حوزه داخلی‌سازی است، ساخت قطعات گلوگاهی است. رئیس دانشگاه علم و صنعت، می‌گوید: قطعات گلوگاهی جزء قطعاتی است که در مواجهه با تحریم و امواج اقتصادی، دچار کمبود می‌شوند. بنابراین اگر بتوانیم این قطعات را داخلی‌سازی کنیم می‌توانیم از ضربات سهمگینی که بعد از تحریم اتفاق می‌افتد، جلوگیری کنیم.