جوینت شدن با شرکت‌های داخلی شرط حضور درمناقصه نوسازی واگن‌ها

جوینت شدن با شرکت‌های داخلی شرط حضور درمناقصه  نوسازی واگن‌ها رییس هیأت مدیره شرکت حمل ‌و نقل ریلی رجا یکی از اولویت‌های حضور در مناقصه نوسازی واگن را برای شرکت‌های خارجی جوینت شدن با شرکت‌های داخلی برشمرد و تأکید کرد: شرط شرکت در مناقصه حضور مشترک شرکت‌های خارجی با یک شرکت تولیدکننده داخلی (جوینت) بوده […]

جوینت شدن با شرکت‌های داخلی شرط حضور درمناقصه  نوسازی واگن‌ها

رییس هیأت مدیره شرکت حمل ‌و نقل ریلی رجا یکی از اولویت‌های حضور در مناقصه نوسازی واگن را برای شرکت‌های خارجی جوینت شدن با شرکت‌های داخلی برشمرد و تأکید کرد: شرط شرکت در مناقصه حضور مشترک شرکت‌های خارجی با یک شرکت تولیدکننده داخلی (جوینت) بوده است و این واگن‌‌‌ها باید در داخل تولید شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده سیدمحمدراشدی با اشاره به این‌که یک قرارداد خرید ۸۹ دستگاه واگن با واگن‌سازی پلورسبز کرمان هم داریم، تصریح‌ کرد: در این قرارداد پرداخت بدهی‌ها و پیش‌پرداخت‌ها آغاز شده است، این کارخانه قول داده یک رام برای نوروز امسال به رجا تحویل دهند که در این صورت این واگن‌‌‌ها وارد سیر می‌شوند.

وی افزود: با برگزاری مناقصه بین‌المللی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان، تا ۵ سال آینده ۷۵ درصد ناوگان ریلی مسافری رجا نوسازی و بازسازی می‌شود.

راشدی ادامه داد: در همین راستا اولین قرارداد را با واگن‌پارس عملیاتی کرده‌ایم که براساس آن ۳۳ دستگاه واگن ۴ تخته تولید داخل است که امیدواریم اولین رام ان برای شب عید تحویل شود و به سیر برود.

وی یادآور شد: ضمن آن‌که رجا مناقصه بین‌المللی قرارداد خرید ۲۵۰ واگن را برگزار کرده است، این یک خرید خارجی نیست بلکه انتقال فناوری به داخل است که تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر اروپایی در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

رییس هیأت مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا امیدواریم بتوانیم با این کار هم توسعه ناوگان ریلی را داشته باشیم و هم این‌که بتوانیم انتقال تکنولوژی پیشرفته ریلی مسافری در اروپا به داخل کشور را عملیاتی کنیم.

راشدی با بیان این‌که این قرارداد اشتغال‌زایی بالایی را به دنبال دارد، اظهار کرد: به این ترتیب کارخانه‌های ایرانی از وضعیت موجود فعال‌تر می‌شوند.

وی در پاسخ به این‌که «اعتبار مورد نیاز برای تولید این واگن‌‌‌ها چه میزان است»، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مناقصه است، امیدواریم با حمایت دولت و صاحبان سهام رجا طی ۵ سال آینده بیش از ۷۵ درصد ناوگان موجود رجا را نوسازی و بازسازی کنیم.

 

راشدی در پاسخ به این پرسش که ۷۵ درصد ناوگان رجا چه تعداد واگن را شامل می‌شود، افزود: هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ واگن در اختیار داریم که تا سال ۱۴۰۰ حداقل ۳۰۰ واگن آن را بازسازی می‌کنیم که در این راستا قرارداد با چند شرکت داخلی امضا شده است. از سوی دیگر واگن‌های بالای ۴۵ و ۵۵ سال که قبلاً در سیر بوده طی سال گذشته و امسال از سیر خارج شده‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم تا ۵ سال آینده اگر قرارداد بین‌المللی عملیاتی شد با قراردادهای داخلی بتوانیم بالغ بر ۴۰۰ واگن نو به شبکه ریلی کشور وارد کنیم.