گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به کافی بودن تعداد فرودگاههای کشور، گفت: موافق افزایش و فرودگاهسازی نیستیم. به گزارش مناقصهمزایده، رضا نخجوانی؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاههای کشور پروازهای اربعین در حال انجام است، گفت: دو شرکت خارجی نیز وظیفه […]
گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به کافی بودن تعداد فرودگاههای کشور، گفت: موافق افزایش و فرودگاهسازی نیستیم. به گزارش مناقصهمزایده، رضا نخجوانی؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاههای کشور پروازهای اربعین در حال انجام است، گفت: دو شرکت خارجی نیز وظیفه پروازهای اربعین را برعهده دارند. وی ادامه داد: فرودگاههای غربی کشور مثل فرودگاه ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش خوبی برای انتقال مسافران اربعین دارند. نخجوانی؛ با اشاره به نشست سهجانبه با مسقط و کراچی، گفت: پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط درخصوص دریای عمان برگزار شده و نشست سهجانبه تهران-مسقط-کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پروازهای سه کشور برگزار میشود چراکه شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این سه کشور کنترل هوایی میشود. وی افزود: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری داریم تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاههای عراق به آنها کمک کنیم. وی تأکید کرد: ما میزبان پروازهای عبوری کشورهای شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پروازهای هند و پاکستان و چین که میخواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند. مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، درخصوص آخرین وضعیت دو فروند هواپیمای فلایتچک (وارسی پرواز)، اظهار کرد: خرید قطعات مورد نیاز را انجام دادهایم و در حال انتقال آنها به کشور هستیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه فکر میکنم الان این قطعات وارد شده باشد، افزود: مراحل ترخیص قطعات در حال انجام است. همان قطعهای که ما مشکل داشتیم در منابع داخلی در حال تعمیر بوده و بهزودی تحویل میشود. نخجوانی؛ با بیان اینکه عمر تقویمی برخی قطعات منقضی میشود، ادامه داد: برخی از قطعات بر اثر کارکرد نیازمند تعمیر میشود و در هر دو حالت باید اینها را تعمیر کنیم تا مجدداً بتوانیم از آنها استفاده کنیم. این روال استانداردی است که در همه دنیا حاکم است. نخجوانی؛ همچنین فضای کشور را برای داشتن همین تعداد فرودگاه کافی برشمرد و اظهار داشت: باید بتوانیم از فرودگاههای موجود استفاده بهینه داشته باشیم و موافق افزایش فرودگاهسازی نیستیم. وی با بیان اینکه شرکتهای فرودگاهی ۵٫۵ همت به شرکت فرودگاهها بدهی دارند، افزود: بدهی ایرلاینهای داخلی سه همت است. بیشترین بدهیها مربوط به ماهان و ایرانایر است و مابقی هم مربوط به سایر ایرلاینهاست. نخجوانی؛ با اشاره به رونمایی از سند هوشمندسازی در هفته جاری با حضور وزیر راهوشهرسازی، تصریح کرد: این مهم بستر را برای افزایش درآمد شرکت فرودگاهها فراهم خواهد کرد و در مجموع ترازنامه آن را بهبود خواهد داد. معاون وزیر راهوشهرسازی، همچنین به رونمایی از اطلس طرحهای سرمایهگذاری اشاره کرد و گفت: در این اطلس ۲۰۰ فرصت سرمایهگذاری به ارزش بیش از ۱۸۰ همت معرفی شده است. وی اظهار داشت: تاکنون ۲۶ متقاضی برای حضور در حوزههای مختلف سرمایهگذاری حاضر شدهاند که ارزش قراردادهای منعقده ۱۸ همت است.
دیدگاه بسته شده است.