تشکیل گروه تحقیقاتی غول‌های فناوری در مورد هوش مصنوعی

تشکیل گروه تحقیقاتی غول‌های فناوری در مورد هوش مصنوعی تعدادی از بزرگ‌‌ترین شرکت‌های فناوری برای تحقیق و بررسی در مورد پیامدهای همه گیر شدن فناوری هوش مصنوعی یک گروه تحقیقاتی بزرگ تشکیل دادند. به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، از جمله شرکت‌های عضو این گروه بزرگ تحقیقاتی می‌توان به اپل، آمازون، آلفابت (شرکت مادر […]

تشکیل گروه تحقیقاتی غول‌های فناوری در مورد هوش مصنوعی

تعدادی از بزرگ‌‌ترین شرکت‌های فناوری برای تحقیق و بررسی در مورد پیامدهای همه گیر شدن فناوری هوش مصنوعی یک گروه تحقیقاتی بزرگ تشکیل دادند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، از جمله شرکت‌های عضو این گروه بزرگ تحقیقاتی می‌توان به اپل، آمازون، آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل)، فیس‌بوک و مایکروسافت اشاره کرد.

اپل تازه‌‌‌ترین عضو این گروه است که زمینه‌سازی برای شکل‌گیری و تأسیس آن به سال گذشته میلادی بازمی‌گردد. جالب این‌که شرکت‌هایی مانند توئیتر و اینتل و بایدو هم به تازگی به این گروه تحقیقاتی پیوسته‌اند.

 

قرار است اعضای این گروه در زمینه ارتقای کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کار و زندگی انسان‌ها با یکیدگر همکاری و مشورت کنند، اما آنها در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت خواهند کرد که از جمله آنها می‌توان به انتشار یافته‌های علمی، تحقیق در مورد پیامدهای اخلاقی و فلسفی استفاده از فناوری هوش مصنوعی، نحوه ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه و غیره اشاره کرد.