درخواست توتال برای کاهش ریسک قرارداد‌ها

  یک مقام ارشد توتال با اشاره به احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی ایران، اعلام کرد: امضای قراردادهای جدید با توتال باید به گونه‌ای باشد که در صورت بازگشت تحریم‌ ریسک شرکت‌ بالا نرود. به گزارش مهر، «استفان میشل» دیروز در دیدار با امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که فرانسه نخستین کشوری بود […]

 

یک مقام ارشد توتال با اشاره به احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی ایران، اعلام کرد: امضای قراردادهای جدید با توتال باید به گونه‌ای باشد که در صورت بازگشت تحریم‌ ریسک شرکت‌ بالا نرود.

به گزارش مهر، «استفان میشل» دیروز در دیدار با امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که فرانسه نخستین کشوری بود که پس از تحریم قرارداد خرید نفت با ایران را امضا کرد، گفت: ظرفیت زیادی برای همکاری میان ایران و این شرکت فرانسوی وجود دارد و توتال آماده است همسو با تفاهم‌های امضا شده میان دو طرف مذاکرات بیش‌تری با شرکت‌های ایرانی داشته باشد.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال با اشاره به این‌که توتال با کشورهای ترکمنستان، امارات، کویت و عمان مذاکرات و همکاری زیادی داشته است و موقعیت‌های مناسبی برای همکاری با ایران نیز دارد، تصریح‌کرد: احتمال بازگشت تحریم‌ها، موضوع مهمی است که سبب نگرانی سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران شده است، بنابراین قرارداد‌ها باید به گونه‌ای امضا شود که در صورت بازگشت تحریم‌ها ریسک شرکت‌ها بالا نرود.

این مقام ارشد شرکت توتال فرانسه، حضور خود در ایران و گفت‌و‌گو با مدیران نفتی را حامل پیام مهمی دانست و یادآورشد: پیام توتال این است که به همکاری با ایران کاملاً متعهد و برای رفع موانع، آماده هرگونه همکاری با ایران است.

 

میشل به کاهش قیمت نفت اشاره کرد و با بیان این که این موضوع شرکت‌های سرمایه‌گذار از جمله توتال را تحت فشار قرار می‌دهد، خاطرنشان‌کرد: همه شرکت‌های نفتی با این چالش جدی روبه‌رو هستند و برای همین باید طوری تعهد داده شود که عملیاتی باشد.