ناوگان باربری فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در کشور در اولویت نوسازی قرار دارند

ناوگان باربری فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در کشور در اولویت نوسازی قرار دارند معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان باربری فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در کشور و دارای کارت هوشمند فعال در اولویت اول طرح نوسازی ناوگان باربری قرار می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و […]

ناوگان باربری فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در کشور در اولویت نوسازی قرار دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان باربری فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در کشور و دارای کارت هوشمند فعال در اولویت اول طرح نوسازی ناوگان باربری قرار می‌گیرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داوودکشاورزیان در خصوص اقدامات انجام شده در طرح نوسازی ناوگان فرسوده باربری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۲۰ هزار دستگاه انواع کامیون دارای مجوز فعالیت هستند، که براساس آخرین تصمیم متخذه، مقرر شد از فعالیت خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، جلوگیری شده و کارت هوشمند این ناوگان به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: در این راستا، تعداد کامیون‌هایی که دارای کارت هوشمند فعال و کارت معاینه فنی هستند بالغ بر ۳۴۴ هزار دستگاه است که از این تعداد ۹۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه عمری بالای ۲۵ سال و ۵۳ هزار دستگاه عمری بالای ۳۵ سال دارند.

مهندس کشاورزیان با بیان این‌که براساس مصوبه دولت، سن فرسودگی ناوگان باربری در کشور ۲۵ سال است، افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی و اعتباری و تعداد بالای متقاضیان، در مرحله اول کامیون‌های بالای ۳۵ سال مشمول طرح نوسازی ناوگان باربری هستند که از طریق منابع پیش‌بینی شده در قانون تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی تصریح‌ کرد: در سال ۹۳ به وزارت نفت مجوز قانونی تحت عنوان بند «ق» تبصره ۲ داده شد تا در پروژه‌هایی که صرفه‌جویی مصرف انرژی دارد سرمایه‌گذاری کرده و پروژه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای‌ هم یکی از پروژه‌هایی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعریف شد و از آن زمان تاکنون اقداماتی در این راستا صورت گرفته و قراردادهای مشارکتی منعقد شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند براساس شرکت سازنده خودرو مورد نظر تسهیلات این طرح را که ۷۰ الی ۸۰ درصد مبلغ خودرو است، دریافت نموده و از ۱۸ درصد سود بازپرداختی، یک درصد را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۹ درصد را مصرف‌کننده نهایی و مابقی را شرکت نفت پرداخت می‌کنند.