رکوردزنی قیمت نفت در بازار‌های جهانی

  بهای نفت در بازارهای جهانی در ادامه روند افزایشی خود در روزهای اخیر به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه رسید. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات دیروز به دلیل آمار ضعیف تجاری در چین قدری کاهش یافت ولی نفت برنت پس از جهش به بالا‌ترین […]

 

بهای نفت در بازارهای جهانی در ادامه روند افزایشی خود در روزهای اخیر به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات دیروز به دلیل آمار ضعیف تجاری در چین قدری کاهش یافت ولی نفت برنت پس از جهش به بالا‌ترین سطح ۲۰۱۶ در روزهای گذشته، همچنان بالای ۴۰ دلار معامله شد. کشورهای تولیدکننده نفت گفت‌و‌گوهایی را برای حمایت از بازار شروع کرده‌اند.

نفت برنت در معاملات روز گذشته موفق شد از قیمت ۴۰ دلاری خود دفاع کند و با ۵۲ سنت کاهش نسبت به روز گذشته ۴۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در روز دوشنبه با ۵٫۵ درصد افزایش تا ۴۰ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه بالا رفت و در سال ۲۰۱۶ از قعر قیمتی ۲۰ ژانویه ۴۹ درصد افزایش یافته است.

نفت سبک آمریکا نیز دیروز با ۴۲ سنت کاهش ۳۷ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه معامله شد ولی تقریباً ۴۵ درصد بالاتر از قعر قیمتی خود در ۱۱ فوریه ۲۰۱۶ است.

در بخش تقاضا واردات نفت چین بین ژانویه تا فوریه به رغم آمارهای ضعیف تجاری، ۱۹٫۱ درصد افزایش یافته و به ۳۱٫۸۰ میلیون تن(۸ میلیون بشکه در روز) رسیده است.

 

به رغم تقاضای ضعیف نفتی، ابهامات درباره پایداری مصرف روزافزون روی بازار‌ها فشار می‌آورد زیرا روند نزولی اقتصادی چین باعث شده مجموع صادرات این کشور در ماه فوریه در شدید‌ترین روند نزولی از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.