شرکت‌های واردکننده کامیون تعهدی در قبال ارائه خدمات ندارند

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران، حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی را گامی مؤثر در کاهش هزینه‌های اضافی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان دانست. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ حذف هزینه خدمات پس از فروش از روند ترخیص کامیون‌های وارداتی را اقدامی مثبت در جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور عنوان و بیان کرد: […]

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران، حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی را گامی مؤثر در کاهش هزینه‌های اضافی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان دانست. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ حذف هزینه خدمات پس از فروش از روند ترخیص کامیون‌های وارداتی را اقدامی مثبت در جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور عنوان و بیان کرد: در سال‌های گذشته و با آغاز فرآیند واردات، رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای گله‌مندی خود را از هزینه بالای خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی اعلام کرده و خواستار حذف هزینه‌های اضافی واردات کامیون شدند. لذا با اتخاذ این تصمیم از سوی گمرک و حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی بخشی از هزینه‌های اضافی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی دو برابر خدمات ارائه شده به رانندگان است، تصریح کرد: وقتی نمایندگی خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی که موظف به ارائه خدمات و تأمین قطعات هستند به‌ازای دریافت هزینه، خدماتی به کامیون داران ارائه نمی‌دهند، لزومی به دریافت هزینه اضافی که مبلغ آن بسته به مدل خودرو متفاوت بوده و بعضاً تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، نخواهد بود. رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران، با اشاره به اینکه تحمیل این هزینه به رانندگان سودهای کلانی را در سال‌های گذشته نصیب شرکت‌های واردکننده کرده است، یادآور شد: اگر میانگین هزینه خدمات پس از فروش ۵۰ هزار دستگاه کامیون وارداتی به کشور را ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، مبلغ بسیار زیادی طی سال‌های گذشته نصیب شرکت‌های واردکننده و شبکه نمایندگی‌ها شده است. این در حالی است این شرکت‌ها تعهدی در قبال ارائه خدمات نداشته و در بسیاری از موارد عدم تأمین قطعه از سوی نمایندگی‌ها موجب خواب کامیون‌ها در تعمیرگاه‌ها شده است.