مدیرعامل شرکت توزیع برق خبر داد:کاهش۷٫۱ درصدی تلفات توزیع برق پایتخت

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، تلفات توزیع برق شبکه تهران بزرگ به ۷٫۱ درصد کاهش یافت و امید می‌رود این رقم در روزهای باقیمانده تا پایان سال به کم‌تر از ۷ درصد برسد. سیدمحمد هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: مهرماه پارسال در آئینی با […]

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، تلفات توزیع برق شبکه تهران بزرگ به ۷٫۱ درصد کاهش یافت و امید می‌رود این رقم در روزهای باقیمانده تا پایان سال به کم‌تر از ۷ درصد برسد.

سیدمحمد هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: مهرماه پارسال در آئینی با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر، دستیابی به تلفات ۱۵ درصدی شبکه‌های برق در کشور هدفگذاری شد.

به گفته این مقام مسؤول، همان زمان در میثاق نامه‌ای بین وزیر نیرو و مدیران عامل توزیع برق سراسر کشور، کاهش تلفات برق شبکه به کم‌تر از ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۴ برنامه‌ریزی و برای هر یک از شرکت‌های توزیع، سهمیه‌ای تعیین شد.

وی با اشاره به تلفات ۹٫۳ درصدی توزیع برق تهران بزرگ در آن زمان، بیان‌داشت: سهمیه این شرکت برای مهرماه امسال دستیابی به تلفات ۷٫۸ درصد تعیین شد، اما با تلاش‌های انجام شده این میزان اینک به ۷٫۱ درصد کاهش یافت و امید می‌رود تا پایان امسال به رقمی کم‌تر از ۷درصد دست یابیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این تلفات فنی و بخشی دیگر غیرفنی است که برای دستیابی به این هدف ۱۲ مورد در ساختار شبکه و ۱۱ مورد در مقوله لوازم اندازه‌گیری تعریف شد.

وی افزود: طراحی «داشبورد» کاهش تلفات، رصد برخط و آنلاین هر یک از این ۲۳ مورد را در مناطق ۲۱ گانه حوزه تهران بزرگ میسر کرد و اینک، از هر یک از موارد در همه مناطق در هر زمان و میزان پیشرفت آن‌ها در دستیابی به اهداف تعریف شده، آگاهیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: هرچند سهمیه در نظر گرفته شده دستیابی به ۴۵۳ گیگاوات ساعت سهمیه تعیین شده در بحث کاهش تلفات بود اما با پیشرفت ۱۱۶ درصدی در عملکرد این میزان به ۵۲۴ گیگاوات ساعت رسید.

** عبور از پیک بار سال ۹۴/کاهش ۱۴ درصدی خاموشی‌ها

وی یادآور شد: پیک بار شبکه برق تهران بزرگ امسال در بیستم تیرماه به ۴ هزار و ۱۵۹ مگاوات رسید که اندکی با مقدار پیش‌بینی شده (۴ هزار و ۱۹۵ مگاوات) تفاوت داشت.

هاشمی تصریح کرد: مطابق تمهیدات اندیشیده شده، امسال خاموشی برنامه‌ریزی شده در شبکه نداشتیم، اما کاهش خاموشی‌های ناشی از عیوب تجهیزات از ۶ ساعت و ۱۳ دقیقه برای هر مشترک در سال گذشته به ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور ۳ اقدام اساسی اصلاح و بهینه‌سازی شبکه با صرف هزینه ۳۶۰ میلیارد ریالی، سرویس و تعمیرات پیشگیرانه با هزینه افزون بر ۳۵ میلیارد ریالی و اجرای طرح‌های ویژه برای کاهش زمان رفع خاموشی و رسیدگی به اتفاقات بخش فشار متوسط اجرایی شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: اقدامات انجام شده، شاخص SAIDI یعنی میانگین زمان قطع برق مشترکان را تا پایان آذرماه امسال به ۳۲۱ دقیقه رساند که در همسنجی با سال گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

وی گفت: این برنامه در سال آینده نیز با صرف هزینه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی برای کاهش تلفات شبکه و ۵۰۰ میلیارد ریالی در بخش بهره‌برداری ادامه خواهد یافت.