معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تسریع در اتمام پروژه چهارخطه شدن محور نهاوند – فیروزان کرمانشاه، گفت: برای رفع نواقصی مانند تقاطعهای غیرهمسطح که مشکلاتی برای اهالی ساکن در حاشیه ریل ایجاد کرده، مناقصه برگزار شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، خیرا… […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تسریع در اتمام پروژه چهارخطه شدن محور نهاوند – فیروزان کرمانشاه، گفت: برای رفع نواقصی مانند تقاطعهای غیرهمسطح که مشکلاتی برای اهالی ساکن در حاشیه ریل ایجاد کرده، مناقصه برگزار شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، خیرا… خادمی؛ در بازدید از پروژههای نیمهکاره نهاوند، اظهار کرد: ایستگاه راهآهن نهاوند بهنام فیروزان راهاندازی شده اما چند سالی بهدلیل مشکلات، تعطیل بود و مقرر شد افزایش ظرفیت مسافر را در پی داشته باشد. وی یادآور شد: هماکنون این ایستگاه فقط ظرفیت شش نفر مسافر را دارد که به ۳۰ نفر افزایش مییابد و مسافران نهاوند به مقصد مشهد میتوانند از این ایستگاه عزیمت کنند. معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: براساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر تکمیل بخش پایانی کریدور بزرگ راهآهن شرق به غرب کشور در محدوده کرمانشاه به مرز خسروی که از مصوبات سفر مقاممعظمرهبری نیز هست مقرر شد منابع مالی آن از طریق تهاتر نفت تأمین شود تا بتوان با روند بهتری این مسیر را ادامه داد. خادمی؛ افزود: محور بزرگ ریلی شرق به غرب کشور که از سرخس در استان خراسانشمالی آغاز میشود تا کرمانشاه تکمیل شده و رفت و آمد در آن جریان دارد. معاون وزیر راهوشهرسازی، افزود: این مسیر پس از کرمانشاه به سمت اسلامآبادغرب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و از اسلامآبادغرب به سمت خسروی که ۱۲۰ کیلومتر است ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ادامه آن را با منابع مالی که گفته شد پیش ببریم. وی ادامه داد: از بعد از اسلامآبادغرب ما یک شبکه آنتنی داریم که هم به سمت خسروی و هم به سمت ایلام و مهران میرود که البته منابع اعتباری آن کم است و امیدواریم در قالب همین کریدور ریلی شرق به غرب کشور آن را به بهرهبرداری برسانیم تا بتوانیم هم برای جابهجایی بار و هم انتقال زائران عتبات عالیات از آن استفاده کنیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، گفت: شبکه ریلی راهآهن شرق به غرب کشور یکی از مهمترین شبکههایی است که میتواند ما را به کشورهای همسایه متصل کند و به همین لحاظ از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. خادمی؛ اظهار کرد: این شبکه میتواند ما را به عراق و در نهایت مدیترانه متصل کند که تاکنون مراحل ساخت و بهرهبرداری آن تا کرمانشاه انجام شده و فقط در بعضی مناطق دارای نواقصی مانند تقاطعهای غیرهمسطح است که مشکلاتی را برای اهالی ساکن در حاشیه ریل ایجاد کرده که مناقصه برای رفع این مشکل انجام شده است.
دیدگاه بسته شده است.