مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره)، با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که بالای ۲۰ فروند هواپیمای اسقاطی و از رده خارج شده در فرودگاه امام(ره) پارک شده، گفت: اگر ایرلاینها نسبت به اسقاط و فروش این هواپیماها بهعنوان ضایعات اقدام نکنند، پول پارکینگ را گران میکنیم. به گزارش ایلنا، سعید چلندری؛ درباره […]
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره)، با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که بالای ۲۰ فروند هواپیمای اسقاطی و از رده خارج شده در فرودگاه امام(ره) پارک شده، گفت: اگر ایرلاینها نسبت به اسقاط و فروش این هواپیماها بهعنوان ضایعات اقدام نکنند، پول پارکینگ را گران میکنیم. به گزارش ایلنا، سعید چلندری؛ درباره پارک چند ساله هواپیماهای از رده خارج شده و بعضاً متلاشی در فرودگاه امامخمینی(ره) که تصویری نامناسبی از ناوگان و فرودگاه ایجاد کرده، اظهار داشت: تعدادی هواپیما در ورود به فرودگاه حضرت امام(ره) در آشیانههای شرکتهای هواپیمایی به صورت پارک دیده میشوند، در حال اورهال شدن هستند و از هواپیماهای از رده خارج شده و پارک دایمی نیستند و پس از انجام عملیات اورهال به خط پرواز برمیگردند. وی ادامه داد: اما بعد از طی مسافتی در نقطه ایستگاه رادار فرودگاه حضرت امام(ره) تعداد هواپیما پارک شده است که باید بخشی از آنها حتماً باید اسقاط شوند، از اینرو از سازمان هواپیمایی درخواست و به شرکتها تأکید کردیم که نسبت به این هواپیماهای از رده خارج شده تعیینتکلیف کنند چراکه چهره خوبی برای فرودگاه بینالمللی فرودگاه امامخمینی(ره) ایجاد نکردهاند. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره)، گفت: شرکتهای هواپیمایی باید نسبت به جمعآوری این هواپیماها اقدام کنند اما سازمان هواپیمایی باید به ایرلاینها برای جمعآوری این هواپیماهای اسقاطی فشار بیاورد. چلندری؛ تأکید کرد: به شرکتهای هواپیمایی اعلام کردیم که اگر نسبت به تعیینتکلیف این هواپیماهای اسقاطی اقدام نکنند، هزینههای پارکینگ را بالا میبریم. در حالحاضر، رقم پارکینگ هواپیماها در فرودگاه امام(ره) ناچیز است و اجاره پارکینگ هواپیما براساس حقالارض و بسیار ناچیز است و تاکنون هم شرکتها هواپیمایی این ارقام اجاره را پرداخت کردند. وی درباره تعداد این هواپیماهای پارک شده، افزود: در حالحاضر، حدود ۲۰ فروند هواپیمای بدنه متوسط و پهنپیکر که باید اسقاط و خُرد شوند در محوطه فرودگاه امام(ره) پارک شدهاند که از مدت زمان پارک این هواپیماها بیش از ۱۰ سال میگذرد و شرکتها باید این هواپیماها را باید بهعنوان ضایعات بفروشند. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام(ره)، همچنین درباره میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی به فرودگاه امام، گفت: در حالحاضر، ایرلاینهای خارجی هیچ بدهی به فرودگاه امام(ره) ندارند و از ایرلاینهای داخلی هم دو ایرلاین به فرودگاه امام بدهکار هستند که میزان بدهی آنها کاهش پیدا کرده بهطوری که بدهی ایرانایر و ماهان به یکسوم رسیده و در حال تسویه بدهیها هستند. بدهی سایر شرکتهای هواپیمایی جاری است که در حال پرداخت است.
دیدگاه بسته شده است.