دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

آزادسازی بهای بلیت هواپیما به نفع مردم است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با تأکید بر اینکه با آزادسازی بهای بلیت هواپیما دسترسی مردم به هواپیما بیشتر شده است، گفت: ۴۰ فروند هواپیما تا پایان امسال وارد خط می‌شوند. به گزارش بازار، مقصود اسعدی‌سامانی؛ افزود: مزیتی که آزادسازی بهای بلیت هواپیما برای افرادی که از حمل‌ونقل هوایی برای سفر استفاده می‌کنند داشته، این بوده […]

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با تأکید بر اینکه با آزادسازی بهای بلیت هواپیما دسترسی مردم به هواپیما بیشتر شده است، گفت: ۴۰ فروند هواپیما تا پایان امسال وارد خط می‌شوند. به گزارش بازار، مقصود اسعدی‌سامانی؛ افزود: مزیتی که آزادسازی بهای بلیت هواپیما برای افرادی که از حمل‌ونقل هوایی برای سفر استفاده می‌کنند داشته، این بوده است که اولاً دست عوامل بازار سیاه کوتاه شود و اینکه بهای بلیت در برخی مسیر‌ها به یک‌پنجم کاهش داشته است. وی با اشاره به اینکه با آزادسازی بهای بلیت هواپیما، فروش بلیت توسط ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد و درآمد حاصل از آن وارد شرکت‌ها شده و موجب افزایش کیفیت خدمات و تعداد ناوگان می‌شود، گفت: با آزادسازی بهای بلیت هواپیما متقاضیان در هر زمان که برای خرید بلیت به سایت‌ها مراجعه می‌کنند بلیت هواپیما برای مسیرهای مختلف وجود دارد. اسعدی‌سامانی؛ ادامه داد: قبل از اینکه دیوان عدالت اداری دستوری بودن بهای بلیت هواپیما را لغو و آزادسازی بهای بلیت هواپیما را ابلاغ کند دسترسی مردم و زمان انتظار برای تهیه و خرید بلیت هواپیما در برخی مواقع به ۲۰ تا ۳۰ روز می‌رسید اما الان متقاضیان بعد از آزادسازی بهای بلیت هواپیما، می‌توانند در لحظه اقدام به خرید بلیت کنند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره تأثیر آزادسازی بهای بلیت هواپیما در کاهش هواپیماهای زمین‌گیر با بیان اینکه بخش عمده هواپیماهای زمین‌گیر به خاطر اعمال قیمت‌های دستوری بلیت هواپیما بوده است به تدریج با رأی دیوان عدالت اداری خیلی از هواپیماهای زمینگیر هم وارد خط شده و اقدام به پرواز می‌کنند، افزود: امید است تا پایان سال ۴۰ فروند هواپیما تا پایان امسال وارد خط شده و اقدام به پرواز کنند وی در ادامه، گفت: برنامه‌های وزیر راه‌وشهرسازی در حوزه حمل‌ونقل هوایی منطبق با واقعیت‌های صنعت هوایی است. اسعدی‌سامانی؛ در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر جدید راه‌وشهرسازی موافق دستوری بودن بهای بلیت هواپیما است؟ گفت: قیمت دستوری بلیت هواپیما در برنامه هفتم توسعه مشخص شده است و باید از این موضوع عبور کرد. چرا که دولت هم خود را مکلف به اجرای برنامه هفتم توسعه کرده است. در برنامه هفتم توسعه تأکید شده و به صراحت اعلام کرده است که به جزء کالاهای اساسی، قیمت‌گذاری دستوری نخواهیم داشت. قیمت کنونی بلیت هواپیما هم به نفع صنعت هوایی و هم مردم است. به هر حال با آزادسازی بهای بلیت هواپیما، دسترسی مردم به هواپیما بیشتر شده است.