رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، با بیان اینکه افزایش مالیات، فعالیت صنف خودرو را کاهش داده است، گفت: کیفیت خودرو در سالهای اخیر در اولویت نبوده است. به گزارش ایلنا، سعید موتمنی؛ با اشاره به نوسانات نرخ ارز در یک ماهه گذشته، اظهار کرد: با تغییر نرخ ارز قیمت خودرو نیز افت کرد و در حالحاضر […]
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، با بیان اینکه افزایش مالیات، فعالیت صنف خودرو را کاهش داده است، گفت: کیفیت خودرو در سالهای اخیر در اولویت نبوده است. به گزارش ایلنا، سعید موتمنی؛ با اشاره به نوسانات نرخ ارز در یک ماهه گذشته، اظهار کرد: با تغییر نرخ ارز قیمت خودرو نیز افت کرد و در حالحاضر کل بازار دچار رکود شده است و خرید و فروش هم محدودتر از قبل است. وی افزود: گرچه در یکی، دو هفته اخیر برخی از خودروها کاهش قیمت پنج تا ۱۰ میلیون تومانی داشتهاند، اما برای خرید خودروی وارداتی، مونتاژی و داخلی از کارخانه با قیمت مصوب، همچنان فاصله قیمتی وجود دارد و تقاضا هم در برخی از مدلها کاذب است. این کارشناس حوزه خودرو، گفت: به واسطه افزایش تورم رکود نهتنها در بخش خودرو، بلکه در سایر اصناف نیز گسترده شده است، بهخصوص پس از عید، صنف ما در رکود مطلق قرار گرفته است و نیاز بازار تأمین نشده، بنابراین سوداگری افزایش پیدا کرده است موتمنی؛ ادامه داد: البته روابط سیاسی با کشورهای دیگر و افزایش نرخ تورم و… در افزایش رکورد بیتأثیر نبوده است و این رکود زمانی از بین میرود که چاپ بیرویه پول محدود شود تا اقتصاد هم درجا نزند. وی با بیان اینکه باید کسبه را به ادامه فعالیت امیدوار کرد، افزود: در جامعهای که تورم زده است مردم برای حفظ سرمایههایشان آن را به دلار و سکه تبدیل میکنند و انتظار میرود تیم جدید اقتصادی دولت، بتواند تورم را مهار کند در غیر اینصورت صحبت از تولید و حمایت از قشر ضعیف معنایی ندارد. این کارشناس حوزه خودرو، با اشاره به اینکه کیفیت خودرو در سالهای اخیر در اولویت نبوده است افزود: وضعیت بهگونهای شده که خودروهای صفر پس از دو تا سه هزار کیلومتر نیاز به تعویض قطعات پیدا میکنند، این در حالی است که پیش از سال ۹۸ هر ۱۰ روز، یک گزارش در مورد کیفیت خودروها از سوی سازمان استاندارد منتشر میشد اما سالهاست که این امر دیگر اتفاق نمیافتد. موتمنی؛ درخصوص خودروهای برقی نیز، افزود: هنوز زیرساختهای خودروهای برقی آماده نشده است و ما در الفبای تولید خودروی باکیفیت ماندهایم و واردات هم به درستی انجام نمیشود. وی با بیان اینکه تعداد محدودی خودروی برقی در شهر وجود دارد که این تعداد هم برای نمونه است، گفت: افزایش تعداد خودروهای برقی در کشور نیازمند زمان بیشتر است و اینکه باید دید نیاز بازار را هم برطرف خواهند کرد یا خیر. این فعال حوزه خودرو، تصریح کرد: پس تا زمانی که خودرو به صورت انبوه تولید و یا وارد کشور نشود، امکان اظهارنظر در این مورد وجود ندارد و دارندگان خودروهای برقی اطمینانی به عملکرد این نوع خودروها ندارند. موتمنی؛ در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای خودروهای لیزینگ پیش آمده بود نیز، افزود: مردم سعی داشته باشند تا از واحدهای مجاز که دارای پروانه کسب، جواز و مجوز فروش قسطی و… هستند خودرو تهیه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.
افزایش مالیاتها، فعالیتها را کاهش داد
این کارشناس خودرو، گفت: افزایش مالیاتها مشکل این روزهای تمام صنوف شده است، چرا که قوانین مالیاتی به درستی اجرا نمیشود و اکثراً صنوف دست از کار کشیدهاند و امیدی به کار ندارند. موتمنی؛ افزود: هنگامی که درآمدی نیست و مالیات افزایش پیدا میکند دیگر اصناف هم رغبتی به کار ندارند. این در حالی است که باید تعادل اقتصادی برقرار شود تا تورمی وجود نداشته باشد و بتوانیم مبالغ مالیاتی را افزایش دهیم. وی در خاتمه، تصریح کرد: این روزها مالیاتهای یکرقمی، دورقمی شدهاند و مالیات یک میلیونی، ۱۰ میلیون شده است، البته تیم اقتصادی دولت قبل هم در این خصوص کوتاهی کرده است و بدون کارشناسی قوانین پر از اشکال را تصویب و اجرا کردهاند.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گفت: موضوع کیفیت و ایمنی صنعت خودرو جزء اولویت وزرای صمت در هفت سال اخیر نبوده است. به گزارش مناقصهمزایده، سعید تاجیک؛ با اعلام این مطلب، اظهار داشت: براساس قوانین متعدد از جمله قانون حمایت از حقوق مصرفکننده خودرو و قانون ارتقای کیفیت خودرو، وزارت صنعت،معدنوتجارت وظایفی را […]
دیدگاه بسته شده است.