مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به رویکرد نوین این سازمان در مسیر جذب سرمایهگذاری بخش غیردولتی، گفت: فرصتهای ویژه و فوقالعادهای در حوزه بندری و دریایی برای بخشخصوصی وجود دارد که باید از آن در راستای تحقق توسعه اقتصاد دریامحور، بهره برد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان […]
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به رویکرد نوین این سازمان در مسیر جذب سرمایهگذاری بخش غیردولتی، گفت: فرصتهای ویژه و فوقالعادهای در حوزه بندری و دریایی برای بخشخصوصی وجود دارد که باید از آن در راستای تحقق توسعه اقتصاد دریامحور، بهره برد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی؛ با اشاره به رویکردهای نوین سرمایهگذاری بخشخصوصی در بنادر کشور، اظهار داشت: نگاه نوینی در بخش جذب سرمایهگذاری غیردولتی در بنادر کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است و با توجه به تنوع پروژههای جذب سرمایهگذار خصوصی در حوزه دریایی و بندری و مقوله بسیار مهم توسعه دریامحور، میتوان از این رویکرد نوین و هم چنین ظرفیت سرمایهگذاری بخش غیردولتی به خوبی بهره برد. وی بیان کرد: تاکنون تلاش میکردیم زیرساختهای داخل بندر (نه زیرساختهای استراتژیک) از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود اما در رویه جدید حتی زیرساختهای داخل بندر نیز از طریق بخش غیردولتی و در قالب قراردادهای BOT ایجاد میشود که در این راستا میتوان به سرمایهگذاری در انتقال فرآوردههای نفتی از طریق خطوط لوله در کریدورهای تخصصی، زیرساختهای دسترسی جادهای، سرمایهگذاری در اراضی پشتیبانی و… اشاره کرد. مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه پروژههایی که برای جذب سرمایهگذاری مدنظر قرار گرفتهاند، متنوع هستند، عنوان کرد: ایجاد زیرساختها بهعنوان یک رویه جدید مدنظر قرار گرفته است و در راستای توسعه اقتصاد دریامحور میتوان گامهای بلندی را با همکاری و سرمایهگذاری بخشخصوصی برداشت و در این خصوص تلاش کردهایم واگذاریها از طریق مزایده و فراخوان عمومی به صورت شفاف، انجام شود. یداللهی؛ با تأکید بر اینکه حرکت به سمت نگهداری استاندارد و بهینه غلات در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیتهای بسیار خوبی در بنادر کشور جهت نگهداشت کالا به ویژه کالاهای اساسی ایجاد شده است و هدفگذاری در این زمینه، اولویتبندی غلات در سیلوهای غلات است چرا که امنیت غذایی، سلامت غذایی و ترانزیت در این حوزه مورد توجه جدی و بخشی از سرمایهگذاریها به سمت سیلوی غلات، رفته است. وی با اشاره به اینکه اقتصاد دریا در حوزه بینالملل به سمت استفاده از سوخت کمسولفور پیش رفته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد برای توسعه حملونقل دریایی و بندری، شناورها هستند و با توجه به محدودیتهای داخلی که در زمینه تولید سوخت کمسولفور در داخل کشور وجود دارد، بخشخصوصی میتواند به خوبی در این زمینه ورود کند. مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه ایجاد سایتهای ساخت و تعمیر شناورها در بنادر کشور در دستورکار قرار گرفته است، گفت: همچنین از این قضیه غافل نیستیم که نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه ترانزیت هستیم و در بخش فراوردهای نفتی ظرفیت بالایی داریم و در بنادر امام خمینی(ره) و بندر شهیدرجایی، ایجاد زیرساختها در راستای توسعه ترانزیت، مدنظر قرار گرفته است. یداللهی؛ با اشاره به اینکه در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و توجه به اقتصاد مردمی، مقوله گردشگری دریایی و ایجاد زیرساختهای حملونقل مسافری، مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: هم در بنادر شمالی و هم در بنادر جنوبی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است و فعالیتها در بنادر هرمز، نخل ناخدا و بندر حقانی بهعنوان قطب گردشگری پیش میرود.
دیدگاه بسته شده است.