مدیرعامل شرکت راهآهن، گفت: احداث خط ریلی شلمچه-بصره، یکی از طرحهای مهم برونمرزی راهآهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجراست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت راهآهن، سیدمیعاد صالحی؛ با اشاره به اینکه احداث خط ریلی شلمچه-بصره یکی از طرحهای مهم برونمرزی راهآهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت […]
مدیرعامل شرکت راهآهن، گفت: احداث خط ریلی شلمچه-بصره، یکی از طرحهای مهم برونمرزی راهآهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجراست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت راهآهن، سیدمیعاد صالحی؛ با اشاره به اینکه احداث خط ریلی شلمچه-بصره یکی از طرحهای مهم برونمرزی راهآهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجراست، اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم. وی مینروبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به تلاشهای صورت گرفته توانستیم تاکنون حدود چهار کیلومتر در عمق خاک عراق مینروبی کنیم. صالحی؛ همچنین به کشف بیش از شش هزار انواع مینهای جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کردیم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم میشوند و بیشتر این مینها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای۵ است، بهطوری که ۵ لایه مینروبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم. مدیرعامل شرکت راهآهن، همچنین درباره ویژگیهای پل احداثی برای این خط، گفت: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هماکنون در حال شمعکوبی هستیم که این شمعها هر کدام با یکونیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند. صالحی؛ در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد، بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران-کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم.
دیدگاه بسته شده است.