تأمین نصف نیاز مالی صدا و سیما از طریق برگزاری مزایده

  در جلسه اصحاب رسانه با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، اطلاعات برنامه‌های صداوسیما در نوروز ۹۵ اعلام و مطالبی در پاسخ به اظهارات اخیر سخنگوی دولت بیان شد. به گزارش تسنیم، در این نشست که به میزبانی اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد، اطلاعات برنامه‌های نوروز ۹۵ شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و مراکز استان‌ها اعلام […]

 

در جلسه اصحاب رسانه با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، اطلاعات برنامه‌های صداوسیما در نوروز ۹۵ اعلام و مطالبی در پاسخ به اظهارات اخیر سخنگوی دولت بیان شد.

به گزارش تسنیم، در این نشست که به میزبانی اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد، اطلاعات برنامه‌های نوروز ۹۵ شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و مراکز استان‌ها اعلام شد.

داوود نعمتی انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در ابتدای سخنان خود، ضمن خیر مقدم به نمایندگان رسانه‌ها که در این نشست حضور داشتند، گفت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه‌ها داشته باشیم و اخبار سازمان را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

وی با تأکید بر این‌که جنس فعالیت‌های روابط عمومی و رسانه‌ها یکی است، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بیش‌تر بتوانیم به درخواست خبرنگاران درباره تعامل با رسانه ملی پاسخ دهیم.

وی با بیان این‌که اطلاعات ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌ها و مراکز در یک بسته جامع خبری از طریق پست الکترونیکی برای همه رسانه‌ها ارسال شده است، گفت: ممکن است برخی تغییرات جزیی مثلاً در نام برنامه و یا ساعت پخش آن‌‌ها پیش بیاید که هرگونه تغییر سریعاً به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اطلاع‌رسانی دقیق، بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا مردم عزیز با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند برنامه‌های مورد نظر خود را ببینند و یا بشنوند.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر نوبخت، سخنگوی دولت درباره بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یک جانبه‌نگری رسانه، گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافکنی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: ‌ای کاش وی به جای این فرافکنی و بیان عباراتی مانند سفره‌دل پر خونم را در مورد صداوسیما باز نکنم و این‌که صددرصد اعتبارات صداوسیما پرداخت شده است، به بیان واقعیت‌های مربوط به بودجه صداوسیما می‌پرداختند.

نعمتی افزود: ادعای دکتر نوبخت درباره پرداخت کامل اعتبارات صداوسیما در سال ۹۴ صرفاً درباره بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم ۳٫۲ رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تا کنون پرداخت نشده است و همین موضوع باعث شده که انجام پروژه‌های عمرانی متوقف شود.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما درباره بخش دیگری از اظهارات نوبخت که گفته بود، میزان بودجه سال ۹۵ رسانه ملی از سال ۹۴ بیش‌تر هم شده است، تصریح کرد: واقعاً چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان می‌دهد که افزایش بودجه صداوسیما برای سال ۹۵ تنها یک درصد بوده است، در حالی که بودجه دیگر دستگاه‌های فرهنگی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نعمتی یادآور شد: با توجه به افزایش ۱۲ درصدی حقوق و مزایا، در واقع کمک دولت به رسانه ملی کاهش نیز داشته است.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در ادامه با بیان این نکته که دولت، رسانه ملی را موظف کرده است بیش از ۵۰ درصد نیاز مالی خود را درآمدزایی داشته باشد، گفت: رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهی‌ها می‌پردازد و برنده مزایده نیز مشخص می‌شود، اما می‌بینیم که فشار‌ها به بانک‌ها آغاز می‌شود که خود را از این موضوع کنار بکشند و این طرح را به شکست می‌کشانند.

وی تصریح کرد: با این وضعیتی که برای رسانه پیش آمده باید اظهار کرد که سفره دل صداوسیما پر از خون است که هنوز گوشه‌ای از آن بیان نشده است.

وی درباره عملکرد صداوسیما در ایام تصویب برجام و مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بار‌ها در گزارش‌های مختلف و با ذکر دقیق آمار و جزییات و نام برنامه‌ها اعلام شده است، آماری که نشان از پرداختن حدود ۲ برابری به نظرات موافقان برجام داشته است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می‌شوند که فارغ از هرگونه سیاسی کاری به ارزیابی منصفانه عملکرد رسانه می‌پردازند.

نعمتی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و همدلی است و حضور مسؤولان محترم سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در برنامه‌های مختلف و تشریح عملکرد آن‌‌ها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در برخی برنامه‌ها نسبت به برخی عملکرد‌ها می‌شود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه در پرداخت دقیق به موضوعات است، همان‌طور که رسانه‌های مختلف نیز نسبت به عملکرد رسانه ملی بعضاً نقد حرفه‌ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و مدیران مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست از همکاری خوب خبرنگاران و دبیران سرویس‌های فرهنگی و هنری رسانه‌ها با روابط عمومی صداوسیما قدردانی شد.

 

همچنین از سوی خبر نگاران و دبیران سرویس‌های فرهنگی و هنری روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نکات مختلفی از جمله زمینه‌سازی برای بازدید خبرنگاران از پشت صحنه سریال‌ها، برگزاری نشست‌های خبری با دیگر مسؤولان رسانه و… مطرح شد که نعمتی اظهار امیدواری کرد روابط عمومی صداوسیما بتواند برای سال ۹۵ ارتباط منطقی تری را با اصحاب رسانه‌ها داشته باشد و پاسخگوی نیازهای خبری آن‌ها باشد.