مدیر اجرایی طرح احیاء و توسعه معادن کوچک خبر داد

زنجان اولین استان کشور در برگزاری مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو)، با بیان اینکه ایمیدرو عهده‌دار اجرای عملیات اکتشافی ۱۳ محدوده معدنی در زنجان است، گفت: استان زنجان اولین استان در کشور بود که مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری را در سال ۱۴۰۲ برگزار و محدوده‌های مشخص شده را تعیین‌تکلیف […]

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو)، با بیان اینکه ایمیدرو عهده‌دار اجرای عملیات اکتشافی ۱۳ محدوده معدنی در زنجان است، گفت: استان زنجان اولین استان در کشور بود که مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری را در سال ۱۴۰۲ برگزار و محدوده‌های مشخص شده را تعیین‌تکلیف کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباس جرجانی؛ در نشست کارگروه استانی طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس استان، افزود: استان زنجان از لحاظ وجود ذخایر فلزی و غیرفلزی جزء استان‌های غنی کشور به شمار می‌رود که از ظرفیت اکتشافی خوبی برخوردار است. مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، گفت: استان زنجان در حوزه اکتشاف مواد معدنی، یکی از معدود استان‌های کشور است که دغدغه اکتشاف معادن را با جدیت پیگیری می‌کند. به گفته جرجانی؛ مزیت‌های مواد معدنی استان زنجان شامل سنگ‌آهن، طلا، سرب و روی، مس، سیلیس و بور، است که قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را دارد. وی خاطرنشان کرد: استان زنجان اولین استان در کشور بود که مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری را در سال ۱۴۰۲ برگزار و محدوده‌های مشخص شده را تعیین‌تکلیف کرد.

اهتمام جدی برای اکتشاف و راه‌اندازی واحد فرآوری ماده معدنی «بور» استان زنجان

مدیرکل صنعت،معدن‌وتجارت استان زنجان نیز، در این جلسه، تأکید کرد: با توجه به اینکه استان زنجان جزء معدود استان‌های کشور به شمار می‌رود که دارای معادن غنی بور است، هم‌اکنون اکتشاف و راه‌اندازی واحد فرآوری این ماده معدنی در استان در اولویت قرار دارد. مجید گلشنی؛ اظهار داشت: هم‌اکنون با توجه به اکتشافات صورت گرفته تنها در استان زنجان، معادن بور با این حجم وجود دارد که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. وی افزود: بهره‌برداری از این معادن زمانی ارزشمند است که همراه با فرآوری باشد که در این راستا حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در این بخش صورت خواهد گرفت. این مقام مسئول، یادآور شد: با توجه به کمبود منابع انرژی، اولویت استان جهت اختصاص این منابع صرفاً برای راه‌اندازی صنایع استراتژیک و واحدهای فرآوری مواد معدنی استان خواهد بود. مدیرکل صنعت،معدن‌وتجارت استان، با اشاره به وجود ۹ معدن بور در استان، خاطرنشان ساخت: احیا و فعال‌سازی معادن راکد از جمله اهداف توسعه بخش معدن استان است که در این راستا برگزاری مزایده‌ها با جدیت پیگیری می‌شود. هم‌اکنون ۳۵۵ معدن در استان زنجان وجود دارد که دوهزار و ۹۷۸ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند. ۹۶۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در شش ماهه امسال محقق شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش دارد. معدن سرب و روی انگوران، یکی از بزرگ‌‌ترین تولیدکننده سرب و روی ایران و یکی از بزرگ‌‌ترین معادن سرب و روی خاورمیانه بوده که در شهرستان ماهنشان و در ۱۳۵ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده‌ است.