وزیر نفت مناقصه میدانهای نفتی در وهله اول به صورت محدود برگزار میشود وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد هندیها مبنی بر توسعه میدان فرزادB، اظهار کرد: پیشنهاد هندیها قابل قبول نبود و ما به دنبال راهحل دیگری هستیم. به گزارش ایسنا، بیژنزنگنه در مراسم انعقاد و مبادله قرارداد جایگزینی تاکسیهای فرسوده با تاکسیهای پایه […]
وزیر نفت
مناقصه میدانهای نفتی در وهله اول به صورت محدود برگزار میشود
وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد هندیها مبنی بر توسعه میدان فرزادB، اظهار کرد: پیشنهاد هندیها قابل قبول نبود و ما به دنبال راهحل دیگری هستیم.
به گزارش ایسنا، بیژنزنگنه در مراسم انعقاد و مبادله قرارداد جایگزینی تاکسیهای فرسوده با تاکسیهای پایه گازسوز در جمع خبرنگاران در خصوص زمان برگزاری مناقصه میدانهای نفتی، گفت: کارهای مناقصه در حال انجام و لیست شرکتها اعلام شده است ابتدا مناقصه به صورت محدود برگزار خواهد شد و از چند شرکت دعوت میشود در این مناقصهها شرکت کند.
وی در مورد تصمیم وزارت نفت برای واردات گاز از ترکمنستان، مطرح کرد: این مسأله مربوط به شرکت ملی گاز است.
وزیر نفت در پاسخ به سؤال دیگری درمورد پیشنهاد هندیها برای توسعه میدان فرزاد B، گفت: پیشنهاد هندیها مورد قبول نبوده و نامهای نوشته شده که آنها باید بیایند و آن را تصحیح کنند. در موازات این یک راه دیگری را دنبال میکنیم که روش دیگری بوده و بعداً اعلام میشود اما هندیها وقت زیادی ندارند.
زنگنه در ادامه در مورد تعادل در بازار جهانی نفت، افزود: بازار به سمت تعادل میرود. نمیتوان گفت که قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ روند صعودی داشته باشد. بیشتر برآوردها این است که قیمت نفت روی ۵۵ دلار تثبیت شود.
وی تأکید کرد: هیچکس به دنبال قیمت ۷۰ دلار برای نفت نیست، زیرا اگر قیمت نفت ۷۰ دلار شود باز با افزایش تولید وعدم توازن و در نتیجه کاهش قیمتها روبهرو میشویم. تولیدکنندگان به قیمت بین ۵۵ تا ۶۰ دلار راضی هستند.
وزیر نفت درمورد اجرایی شدن تصمیم اوپک بعد از ۶ ماه گفت: تصمیم اوپک بعد از ۶ ماه اجرا میشود و دوباره درمورد اینکه این تصمیم ادامه پیدا کند یا خیر تصمیمگیری میشود.
زنگنه در پاسخ به این سؤال که آیا اعضا به تعهدات خود پایبند بودهاند یا خیر، اظهار کرد: بله، این مسأله آغاز شده است.
وزیر نفت در ادامه با اشاره به نوسازی تاکسیهای فرسوده اظهار کرد: آنچه که امروز امضا شد قرارداد بین شرکت بهینهسازی مصرف سوخت وزارت نفت با اتحادیه تاکسیرانی بود که براساس مصوبه شورای اقتصاد باید ۱۴۰ هزار تاکسی و ون فرسوده با ۱۴۰ هزار تاکسی و ون پایه گازسوز ساخت داخل جایگزین شود.
زنگنه ادامه داد: تصمیم دولت این است که ۱۴۰ میلیون دلار از محل صرفهجویی از مصرف سوخت به تاکسیها و ونهای فرسوده یارانه دهد تا آنها تشویق شوند که این اقدام انجام شود. هفته گذشته در حضور وزیر راه برای تعدادی از کامیونها و قبل از آن برای راهآهن انجام شد که قرارداد راهآهن ۷٫۵ میلیارد دلار بود که براساس آن هر میزان بار و مسافر که از جاده بردارند و به راهها ببرند، به ازای هر یک تن کیلومتر مبلغی به آنها پرداخت میشود.
وی در مورد مترو اظهار کرد: در مورد مترو هم وزارت نفت طرحی نوشت و داد برای شورای اقتصاد که باید در این شورا تصویب شود. در شورای اقتصاد طرحهایی با شهرداری وجود دارد که باید حل شود و نظر کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد را جلب کند.
از نظر وزارت نفت، مترو جزو اولویتهای تهران و شهرهای بزرگ است که دولت از مسیر ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید میتواند بخشی از هزینهها را از طریق صرفهجویی مصرف سوخت شهرهای بزرگ تأمین کند.
وزیر نفت در مورد ناوگان ریلی نیز توضیح داد: هزینهها بعد از انجام صرفهجویی پرداخت میشود. قرارداد ناوگان ریلی نیز برای ساخت واگن منعقد شده تا آنها زمینه و زیربنا را فراهم کنند و هنگامی که کالا یا مسافری که باید از طریق جاده حمل و نقل میشد به قطار منتقل شود و آنها وضعیت عملکرد خود را به ما ارایه دهند، پرداختها آغاز میشود. وزارت نفت در این مورد به آنها ضمانتنامه بانکی داده است.
زنگنه درمورد نیسانها نیز اظهار کرد: باید وانتنیسانهای بنزینی برداشته شود و وانتهای دیگری جایگزین آنها شود یا در کوتاهمدت موتورهای دیزلی که مصرف کمتری دارند، جایگزین شود و وانتهای موجود جمعآوری شود. من نمیدانم گیر کار کجاست اما ما آمادگی داریم یارانه بدهیم. البته دوستان در وزارت صنعت میگویند وضع سوخت وانتهای جدید بهتر شده که من نمیدانم این موضوع صحت دارد یا خیر.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.