مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با اعلام اینکه در تهران هر هزینهای که به ستاد مرکزی پرداخت میشود مبتنی بر درآمدهایی است که براساس تعرفهها دریافت میشود، اظهار کرد: براساس تبصره۴ ماده […]
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با اعلام اینکه در تهران هر هزینهای که به ستاد مرکزی پرداخت میشود مبتنی بر درآمدهایی است که براساس تعرفهها دریافت میشود، اظهار کرد: براساس تبصره۴ ماده ۶ قانون هوای پاک نرخ معاینه فنی خارج در حیطه اختیارات شورا و شهرداری است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی میرزاییقمی؛ مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با بیان اینکه متأسفانه نرخ معاینه فنی متناسب با خدمات نیست، افزود: نرخ معاینه فنی به مدت سه سال ۴۷ هزار تومان بود که از ابتدای سال ۱۴۰۱ با افزایش نرخ به ۹۲ هزار تومان رسید. در یکسالونیم اخیر این رقم ثابت بود و افزایش نرخ وجود نداشته و حاشیه سود ما ۲۰ درصد است. میرزاییقمی؛ تأکید کرد: پیشنهاد نرخگذاری ما برای معاینه فنی امسال ۴۲۰ هزار تومان بود اما در نهایت ۹۲ هزار تومان تأیید شد. با توجه به زیانی که از سالهای گذشته باقی مانده، وقتی این تعرفه دریافت میشود وضعیت درآمدی شرکت با مشکل مواجه میشود. به هر شکل ما از ماده ۱۴۱ خارج شدهایم. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، تعداد مراجعات سال قبل را یکمیلیون و ۶۶۶ هزار مورد دانست و گفت: مرکز معاینه فنی بیهقی شش خط دارد که از سال ۱۳۷۹ راهاندازی شده و از ۱۵ سال گذشته دستگاههای آن بهروزرسانی نشده است. میرزاییقمی؛ با بیان اینکه ظرفیت و استعداد مراکز معاینه فنی جذب ۳٫۵ میلیون خودرو است در حالیکه تعداد مراجعات ۱٫۶ میلیون بوده است، یادآور شد: سال گذشته تنها ۳۷ درصد از خودروهای پلاک تهران به مراکز مراجعه کردند. خودروهای دارای پلاک تهران باید از مراکز موجود در پایتخت خدمات معاینه فنی دریافت کنند. وی تأکید کرد: درخواست ما این است که در قالب طرح یا لایحه از سوی شهرداری و شورا، اخذ طرح ترافیک مبتنی بر معاینه فنی در مراکز شهر تهران شود؛ چرا که ۳۷ درصد رقم بسیار پایینی است. در ادامه، سید جعفر تشکریهاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر نیز، گفت: شرایط سختی برای سنجش خودروها وجود دارد اما با دقت و نظم و رعایت تمام استانداردها در مراکز خدماترسانی صورت میگیرد. در چند نوبت بازدید از مراکز شاهد این نظم هستم؛ به ویژه از زمانی که نوبتدهی اینترنتی آغاز شده است. مراکز معاینه فنی کاملاً استاندارد است و کارکنان نیز برخورد بسیار خوبی با شهروندان دارند. وی افزود: ما در کنترل معاینه فنی هیچ راهی جز کنترل هوشمند نداریم و باید به واسطه استفاده از دوربینهای پلاک خوان، خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون شوند. علت این اعمال قانون هم حجم بالای آلودگی هواست و نمیتوانیم اجازه دهیم مردم به سختی تنفس کنند. تشکریهاشمی؛ با بیان اینکه متأسفانه مراکز معاینه فنی خارج از شهر به دلیل برخورد سادهانگارانه باعث شدهاند مالکان خودروها به شهرستانها مراجعه کنند، یادآور شد: ما باید از وزارت کشور بخواهیم که مراکز معاینه فنی فاقد استانداردهای لازم، اجازه فعالیت نداشته باشند و با ابزار غیراستاندارد گواهی معاینه فنی صادر نکنند اگر شرایط صدور گواهی یکسان باشد شاهد وضعیت فعلی نخواهیم بود.
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی، گفت: فقط نیمی از ۲۰ میلیون خودروی سواری مشمول دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز معاینه مراجعه میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی، گفت: از ۱۰ میلیون خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند تقریباً ۲۱ درصد خودروها مردود شدهاند. خودروهایی هم با وجود گواهی معاینه […]
گروه خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اعلام کرد که ۷۷ درصد تاکسیهای تهرانی از مراکز معاینه فنی اقماری، معاینه فنی دریافت میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی میرزاییقمی؛ در مورد آخرین وضعیت مراجعه تاکسیهای پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی به مراکز معاینه […]
دیدگاه بسته شده است.