قاچاقی در مناطق آزاد نداریم

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی قاچاقی در مناطق آزاد نداریم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بعد از برجام در منطقه آزاد انزلی بیش‌تر شده است، گفت: بانک مرکزی هنوز مجوز تأسیس بانک‌های دو کشور روسیه و ترکیه را در این منطقه صادر نکرده است. به گزارش پانا، رضا […]

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی

قاچاقی در مناطق آزاد نداریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بعد از برجام در منطقه آزاد انزلی بیش‌تر شده است، گفت: بانک مرکزی هنوز مجوز تأسیس بانک‌های دو کشور روسیه و ترکیه را در این منطقه صادر نکرده است.

به گزارش پانا، رضا مسرور عنوان‌ کرد: در این منطقه چیزی به عنوان قاچاق نداریم‌، اطراف منطقه آزاد انزلی فنس‌کشی شده است و مقابل در‌های خروجی آن گمرک مستقر است و ورود و خروج با دوربین کنترل می‌شود.

وی با بیان این‌که در مناطق آزاد دیگر هم قاچاق نداریم‌، گفت: شاید عده‌ای بخواهند قاچاق مناطق دیگر کشور را که گفته می‌شود، مقدار آن به ۱۵ میلیارد دلار رسیده به این مناطق نسبت دهند، در حالی که نظارت و کنترل کامل در مناطق آزاد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان ‌کرد: کل کالاهای همراه مسافر در ۱۰ ماهه امسال در منطقه آزاد انزلی ۲۰ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد نیز خاطرنشان ‌کرد: در یک‌سال اخیر و بعد از برجام جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی بیش‌تر از گذشته بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در بخش صنعت و طرح‌های صنعتی به صورت صددرصد توسط سرمایه‌‌گذاران خارجی به ویژه چینی در حال انجام است.

مسرور تصریح‌ کرد: سرمایه‌گذاران کشور ترکیه هم در بخش گردشگری طرحی را در دست انجام دارند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان‌ کرد: در خواست سرمایه‌گذاری خارجی به خصوص در بخش زیرساخت‌ها مانند پیشنهاد برای ساخت اسکله‌های بندر کاسپین اعلام شده، اما ما هنوز برای توسعه اسکله‌های بندر کاسپین برنامه‌ای نداریم.

وی گفت: یک طرح گردشگری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه خارجی جذب کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درمورد درخواست سرمایه‌گذاران خارجی به تأسیس بانک در این منطقه اظهار نمود: یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی بحث انتقال پول است که اگر چه انتقال پول بعد از برجام بهتر شده اما کافی نیست.

 

مسرور اضافه ‌کرد: دو بانک خارجی از کشورهای روسیه و ترکیه برای ایجاد نمایندگی در منطقه آزاد انزلی به ما پیشنهاد داده‌اند که ما این موضوع را به بانک مرکزی انتقال داده‌ایم، اما هنوز توسط بانک مرکزی مجوزی برای تأسیس بانک‌های این دو کشور صادر نشده است.