ساماندهی فروشگاه‌های مجازی شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم می‌کند

نماینده مردم تهران ری شمیرانات ساماندهی فروشگاه‌های مجازی شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم می‌کند نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: تصویب قانون مناسب و ساماندهی فروشگاه‌های مجازی در کشور‌، شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم می‌کند. فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص […]

نماینده مردم تهران ری شمیرانات

ساماندهی فروشگاه‌های مجازی شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم می‌کند

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: تصویب قانون مناسب و ساماندهی فروشگاه‌های مجازی در کشور‌، شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص گسترش روزافزون فروشگاه‌های مجازی و نیاز به ساماندهی و تصویب قوانین مرتبط با این حوزه، گفت: دنیای مجازی فرصت‌هایی را به وجود آورده که باید از آنها به نحو مطلوب و مناسب و البته با ضابطه و قانون استفاده کرد.

وی با بیان این‌که با تصویب قانون مناسب و ساماندهی فروشگاه‌های مجازی در کشور می‌توان شرایط جدیدی را به نفع اقتصاد کشور فراهم کرد، اظهار کرد: باید نظارت‌های متناسب با فضای مجازی نیز صورت بگیرد تا باعث آسودگی و آرامش مردم برای خرید از این فروشگاه‌ها شود، چرا که باید اعتماد و اطمینان مردم نسبت به امنیت آنها تأمین شود.

نبود قوانین مناسب و زیرساخت‌های اصولی وفنی موانع پیشرفت کسب‌وکار اینترنتی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس با اشاره به وجود فروشگاه‌های مجازی در سراسر جهان که بازار خوبی را به دست آورده‌اند و سود خوبی نیز نصیب صاحبان آنها می‌شود، گفت: مطمئناً در کشور ما نیز با ساماندهی و نظارت کافی و مناسب بر این فروشگاه‌ها شاهد روند رو به رشد و بهبود در ارایه خدمات خواهیم بود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که همه بر اهمیت توسعه تجارت الکترونیکی در اقتصاد کشورمان اعتقاد داریم، اما با توجه به نوپا بودن این نوع کسب وکار در ایران هنوز شاهد کمبودهای بسیاری در این زمینه هستیم، تصریح‌ کرد: اگر قصد تقسیم‌بندی مشکلات و معضلات کسب و کارهای اینترنتی را داشته باشیم، در رأس آنها نبود قوانین مناسب در این زمینه و درپی آن به مانع بزرگ زیرساخت‌های اصولی و فنی خواهیم رسید.

خلأهای قانونی برای ساماندهی فروشگاه‌های مجازی محسوس است

سیدهادی بهادری، عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این‌که برای نظارت بر فروشگاه‌های مجازی خلأهای قانونی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن تلاش کرد، گفت: اعتماد مردم باید نسبت به نظارت بر این فروشگاه‌ها تأمین شود.

وی در خصوص گسترش روزافزون فروشگاه‌های مجازی و نیاز به ساماندهی و تصویب قوانین مرتبط با این حوزه، گفت: برای نظارت بر وضعیت فروشگاه‌های مجازی باید به‌طور حتم قانونی وجود داشته باشد و نمی‌توان با توجه به گسترش این نوع فروشگاه‌ها نسبت به آن بی‌اعتنا بود.

وی با تأکید بر این‌که باید برای ساماندهی و نظارت براین نوع فروشگاه‌ها برنامه‌ریزی و متناسب با نیازهای دنیای مجازی و الکترونیکی اقداماتی را انجام داد، گفت: نباید نسبت به این موضوع کم توجه بود و آن را با اهمیت ندانست، چرا که با گسترش و نفوذ اینترنت به تمامی نقاط کشور باید درباره این موضوعات حساس بود.

امنیت و نظارت بر عملکرد این فروشگاه‌های مجازی خواست همه مردم است

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به خرید روزانه هزاران نفر از مردم کشورمان از فروشگاه‌های مجازی، بیان کرد: تأکید بر امنیت و نظارت بر عملکرد این فروشگاه‌ها خواست و نظر همه مردم است و مسؤولان مربوطه باید نسبت به این امر دقت لازم را انجام دهند.

وی با بیان این‌که البته خود مردم نیز باید در خصوص انتخاب این فروشگاه‌ها و دادن اطلاعات شخصی خود به آنها دقت و وسواس لازم را داشته باشند تا این اطلاعات مورد سوءاستفاده قرار نگیرد، تصریح ‌کرد: خلأهای قانونی برای نظارت و ساماندهی فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی احساس می‌شود که باید نسبت به برطرف کردن آنها و مراقبت از اطلاعات مردم و معامله در این فضا اقدامات لازم صورت بگیرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس در پایان تصریح ‌کرد: به‌هیچ‌وجه مخالف فعالیت فروشگاه‌های مجازی نیستیم؛ اما معتقدیم که باید فعالیت فروشندگان مجازی قانونمند شود تا هم فروشندگان فیزیکی و هم مردم کم‌تر آسیب ببینند

نظارت دقیقی بر عملکرد چندین هزار فروشگاه مجازی وجود ندارد

سیدصادق‌طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که فروشگا‌ه‌های مجازی تجربه ناموفقی نیست، گفت: باید نواقص چالش‌‌ها و موانع آن برطرف و نظارت دقیق بر عملکرد آنها نیز صورت بگیرد.

وی درباره گسترش روزافزون فروشگاه‌های مجازی و نیاز به ساماندهی و تصویب قوانین مرتبط با این حوزه، گفت: فروشگاه‌های مجازی با توجه به این‌که مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته‌اند، سود خوبی را به دست آورده و جایگاه مناسبی در بین مردم باز کرده‌اند.

وی با بیان این‌که متأسفانه نظارت دقیق و مناسب بر عملکرد چندین هزار فروشگاه مجازی در کشور وجود ندارد، خواستار ساماندهی و توجه بیش‌تر فروشگاه‌های اینترنتی از سوی مسؤولان مربوطه شد و این اقدام را عامل مهمی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی سودجویان برشمرد.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر این‌که باید تمامی شرایط برای معامله سالم و مناسب در فروشگاه‌های مجازی لحاظ شود تا اعتماد و اطمینان مردم برای خرید حاصل شود، گفت: مسؤولان باید نسبت به اعتماد‌سازی و ساماندهی فروشگاه‌های مجازی اقدام جدی‌تری را انجام دهند، چرا که این فروشگاه‌ها می‌توانند فرصت‌های جدید و خوبی برای اشتغال‌زایی سالم باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به این‌که فروشگاه‌های مجازی تجربه ناموفقی نیست و اگر لازم است که مورد استفاده و گسترش قرار بگیرد، باید نواقص، چالش‌ها و موانع آن برطرف شده و نظارت دقیق بر عملکرد آنها نیز صورت بگیرد، بیان کرد: فروشگاه‌های مجازی فرصتی برای خرید آسان از طریق فضای مجازی است و باید با اقدامات لازم و قوانین مناسب و به روز شرایط را برای فعالیت آنها مهیا کرد.

 

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس فروشگاه‌های مجازی را یک فضای جدید کسب و کار عنوان کرد که نیازمند وضع قوانین متناسب است، اظهار کرد: نباید به فروشگاه‌های مجازی به عنوان یک چالش نگاه کرد، بلکه باید با وضع قوانین مناسب و نظارت دقیق مورد استفاده به نحو احسن قرار بگیرد.